I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, May 20, 2009

Perasaan ini - Part 3

Ewah.. berepisod2 pulak keh keh keh... layan kan jer la u olls ek.. ini soal hati & perasaan ni.. harus diluahkan hik hik..

Hari ni saya happy...tapi busy gilak.. sampai nak gi toilet pun tertahan2 huhu... disaster sungguh disitu..

Tengahari boss belanja.. mm tedap..

Kat opis ni saya dok kat dlm satu bilik yg dinamakan 'war room'... pergh nama pun dah mengerikan.. walaupun saya ada cubicle sendiri tapi minggu ni UAT system kami sebelum go-live bulan 7 nanti.. so semua dba, sysadmin dok dlm bilik ni..berdiskusi menyelesaikan apa2 masalah yg timbul.. lagipun senang kalau org2 functional & developer nak cariks kami..terjah jerk 'war room' ni.. lunch & breakfast semua provided..selalunya waktu lunch dorang order pizza... dorang akan order vege pizaa separuh sebab ada org2 yg tak makan daging etc macam saya ni kan hiks.. breakfast pepagi selalunya berkotak2 donutt yg sedap2..yatta.. mmm nyum nyum..

Bulan 7 ni go-live system ni utk 1st cluster (australia, new zealand & south africa).. lepas ni negara2 lain lak.. system ni akan dipakai oleh semua affiliate am2**y kat seluruh dunia dlm masa 5 tahun..so go-live berperingkat2 yak... Sebelum ni setiap negara guna legacy system yg berbeza2 dan dibangunkan atas platform & tech yg pelbagai..ikut negara masing2.. tapi sekarang diorg nak go global..semua affiliate di seluruh dunia akan guna system yg sama iaitu Oracle e-business suite R12..yeszaa.. i loike..

Banyak yg saya dapat belajar kat sini.. saya betul2 manfaatkan masa sebulan ni.. mengaut segala ilmu dr guru2 oracle kat sini.. ada tips & solution/info yg dorang share ngan saya tak dak dlm metalink (oracle knowledge based website).. sukak2.. dorang explain kat saya dengan terperinci..sebab kebanyakan dorang ni..consultant oracle yg terlibat dlm development team e-business suite tu sendiri.. best gilak dapat ilmu macam2 ni..

Hari ni walaupun byk issue & problem.. tapi saya dapat handle semua & solve setiap ticket yg diassigned pada saya dengan jayanya..argh sukak2..memula sampai opis pepagi cam tensen gilak..bukak email..tgk beribu2 lemon..banyak tul problem sampai rasa cam tak tau nak prioritizekan mana satu.. huh.. tarik napas pelan2.. buat satu2..alhamdulillah semuanya settle.. legaa..yesza yariba andre2.. email dr saya melayang2 kesana kemari kesana kesinun.. wah gue sudah menonjolkan diri.. jgn mare..wekekekee.. semua issue dapat saya solvekan dengan jayanya...

Perasaan saya berbunga2 bilamana bos saya cakap kat saya"hey Edrina.. everybody likes you...pleasantly" awww..suka mak nyah... aduh mantain2.. dlm hati kembang tak henggat wakakakaa....

K lah itu jerk nak bagitau.. poyos sungguh la hai..



nota kaki: esok & lusa sambutan anniversary 50 taun am2**y.. kat perkarangan HQ ni very the busy..macam2 ada..hari ni org tgh sibuk dok pasang khemah.. tak tau lak saya utk apa.. jumaat ni kena pakai t-shirt am2**y 50 taun..

3 comments:

rohaya said...

wah seronok2....sungguh tidak percaya yer ed kejayaan kerjayamu sehingga ke tahap itu...teammate hang ni dulu hat sampai R11i jer...la ni jadik end user jerlah...cayalah ed..keep it up..seronok dengar cerita2 org bijak pandai oracle nih...

Cik Sar said...

bestnyee... bagus kak Ed..bangga la jadik junior kak ed..

PerantauSepi1306 said...

kerja ed jangan tak kerja... :D

Google