I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, May 19, 2009

Entry Khas buat Mak Cik Saya Siti Salmiah

Kak Mie ni mak cik sepupu saya..tapi saya sangat rapat ngan dia sebab beza kami setahun sajork.. saya lahir tahun 75, Kak Mie lak taun 74.. sebab mak saya cucu sulung..nenek saya kawin awal..15 tahun dah kawin..kak mie pulak anak adik bongsu arwah nenek saya.. lagipun saya kecik2 kan dok ngan nenek so sgt rapat ngan mak2 & bapak2 sepupu ku ahaks...

K lah sebenarnya saya nak ucapkan selamat jalan pada mak cik saya ni... selamat menjadi isteri diplomat.. Intan doakan semuanya selamat..Insyaallah 2 tahun tu tak lama.. i'm gonna miss u mie huhuhu...

Ari tu saya ada tinggalkan komen kat blog dia pasal cara family kami ketawa yg mmg dah jadik trademark keteurunan syed yusuf hahaha...

edrina said...
Adeh..sedih2.. terkilan tak dapat jumpa mie sebelum mie gi manila.. huhu..Adeh rindu jugak kat mak njang.. tgk kat mak njang teringat mak aji.. Betul cakap mak njang tu baca ayat kursi selalu.. intan selalu amalkan.. tak pernah lekang dr mulut intan dah jadiks cam tabiat pulak..sikit2 baca ayat kursi..sikit2 baca ayat kursi..tapi betul sejak intan amalkan ayat kursi Allah sentiasa bukakan jalan & permudahkan setiap urusan..Insyaallah..Adeh..wat lawak sikit leh, Sebagai isteri diplomat..ketawa kena behave sikit.. tak leh ketawa terkekek2 lagiks dah tau hahahha.. ketawa trademark keturunan syed yusuff..adeh terbayang2 cara kita semua ketawa, mak aji, tok njang etc

May 18, 2009 3:05 AM
just me said...
Uhk!uhk! ati ni mg s3edih nak tinggalkan Mak Anjang. Setiap kali balik kampung, memang lepak kat rumah dia. Sedih hati Mak Andak meninggal pun belum hilang. Terkilan tak sempat lihat jenazah, sekarang masih rindu kat arwah. Nak ziarah pusara pun hati rasa tak kuat. Belum lagi sedih nak tinggalkan mak abah sendiri, adik kakak n anak-anak buah yang memang manja-manja dan rapat semuanya...uhk!uhk! Tang diplomat things tu, heh! memang ambo jadi hipokrit leh. memang best gelak ketawa keturunan Tok Ayah Syed ni yang memang luarbiasa powernya. Teringat camno gempaknya umah bila mak-cikmakcik, Mak Lang plus Pak Lang (dia pun gelak power!), Mak Ngah, Arwah Mak Andak , Mak Anjang dan Mak tunjuk perangai sebenar.I miss that so much..Sedih..sedih, thanks for nasihat. insyaallah ambo ikutkan. I'm telling myself, 2 tahun tu tak lama. Moga kita semua panjang umur dan sihar tubuh badan dan akal fikiran. Insyaallah kita semua akan berjumpa lagi. Amiiin

nota kaki: Mak Andak tu, arwah nenek saya laa..

No comments:

Google