I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, May 19, 2009

Aku, Dia & Cinta - Episod 8


Wah saat2 percintaan sgt manis utk dikenang.. sgt rindu sama uum tau.. argh..biler la nak balik uum neh..mengimbau kenangan lama ewah ekeke..

hari ke hari perasaan sayang pada hubby makin lama makin tebal.. hubby sgt amik berat pasal saya.. sampai satu ketika saya terlalu banyak assignment..terlalu banyak projek...nak dekat2 akhir semester tu punya la berlambak projek & kertas kejer nak kena submit kan sampai ada satu assignment utk Ko-K sukan saya tak buat apa2pun lagiks.. masa tu saya punya la pressure..hubby nengok muka saya yg dah cam nak nangis tu terus dia kata tak per tak yah pikirkan pasal assignment ko-k sukan tu..dia suh saya konsentrate kat projek2 IT saya yg lelain.. sekali esok hubby kasik saya assignment ko-k sukan yg dah siap bertaip segala siap cover semua ada tulis nama saya huhu sgt terharu.. hubby tolong buatkan utk saya.. ekekeke... terus muka saya yg mendung bertukar ceria ekekeke..yariba andre andre ekeke

tapi itu jer la sekali saya menyusahkan hubby tulun buat assignment.. toche2 laling ekekeke...

Akhirnya masa cuti semester pun tiba.. Hubby kasik saya card yg sangat lomantik sekali segala isi kandungan di dalam..hiks.. i loike.. tiap2 malam dok tatap kad tu sajork tau..buat penawar rindu pada hubby.. saya kan dah sound hubby awal2 jgn tepon sampai la saya bagitau parents saya yg saya dah ada pakwe..tunggugreenlight dr saya dulu lah kiranya ni ekekeke.. Hari2 saya dok penin pikir camana nak bagitau mak saya neh.. macam2 perasaan ada neh. dug dag dug dag didlm dadaa...akhirnya satu hari mak saya tgh lepak2 kat hall terus saya kuar bawak kad tu tunjuk kat mak saya kakakkaa.. giler lawak..macam2 cara saya dok pikir last2 kuar selamba gitu sambil cakap.."mama.. intan dah ada boyfriend" wakakakka...spastik gilos.. pas tu terus saya kasik maksaya baca kad hubby tu ekekekkee.. takut gak saya apa la reaksi mak saya kan.. mak saya sengih jerk.. sambil baca & sambil tanya saya apa maksud ayat2 yg hubby tulis dlm english tu keh keh keh.. lawak2.. rupa2nya mak & ayah saya dah lama risau takut saya ni tak der pak we.. rupa2nya dorang risau & takut saya lesbian..

Apakah?? sangat tak sesuai tau.. masa kat kulim dulu saya rapat ngan sorang member saya ni.. gaya dia ala2 tomboy.. tapi dia bukan lah tomboy atau pengkid..tapi dia ni mmg terror sukan.. rambut pendek tu yg nampak cam tomboy.. adeh apa la mak ngan ayah saya neh..haha..

Lepas saya dah bagitau mak saya terus saya tarik tepon masuk dlm bilik call hubby la.. bergayut lama2 sikit ekekeke.. sejak tu tiap2 malam lah dok bergayut ekekeke..Aduh sgt rindu masa ni.. sgt lama cuti masa tu tau.. 2 bulan kot tak silap.. tak sabar2 rasanya nak naik semester balik ekekeke...

Akhirnya saat yg ditunggu tiba.. bukak semester baru.. tak sabar nak jumpa hubby malamnya.. dating lah kan..mana lagiks tentulah dating2 kat cafe guthrie tumelepas rindu dendam gitu ewah ekekeke.. Hubby sebelum tu sgt kurus.. masa cuti semester tu dia tepon saya bagitau.. badan dia dah naik..kepala dia botak..jgn terkejut biler jumpa dia nanti.. ish berdebar2 lak saya malam tu tunggu hubby kat tepi tingkap bilik ekekeke..

Hubby sampai ngan keter ayah mentua saya.. dia pinjam keter ayah mentua saya.. ayah & mak mentua saya ikut sekali hantar dia.. dorang lepak kat hotel uum tu..Giler tergezut badak saya biler jumpa hubby.. badan hubby naik mendadak..pas tu dia botakkan kepala dia..apakah?? bayar nazar ker? hiks.. pas tu saya tanya.asal dah gemok neh? ekekeke.. terus hubby sengih2 jawab..sebab happy lah ekeke.. malam tu jugak hubby hadiahkan saya jam swatch dia kat saya..special edition tujam tu..jam tu design dia satu tu jer..tak leh jumpa design yg sama kat tempat2 lain.. jam tu masih ada saya simpan sampai hari ni.. cuma asyik lupa nak buh bateri..tak tau la kalau buh bateri masih idup lagi ker tak..hiks..

malam tu hubby bawak jenjalan dlm keter round2 jitra, alor star hahaha.. tak jadik dating kat guthrie since dapat keter terus pi alor star.. kuar makan2 kat sana..sekali masa makan2 tu hubby kata parents dia nak jumpa saya.. huhu.. terus berdebar2 jadiksnya ekekeke.. hubby kata ayah mentua saya siap sound "come on jiz..be gentleman..bla bla" dia suh hubby bawak saya jumpa dorang..awww.. takut mak nyah ekekeke..

adeh cam panjang lak entry kali ni..sambung kemudian lah utk kesah saya pertama kali jumpa bakal mertua ekekeke.. jgn mare sajerk kasik u olls tensen sikit hihihi...

to be continued..

6 comments:

ina @ nina @ infazety said...

sooo sweeetttt....
next n3 plssss...

Awa Khuzailah said...

alamak..tgh sedap membaca bersambung la plak..adeih

Cik Sar said...

ooo..akak le yg selalu dating kat cafe malam2 tu ye... hahahah..(jangan marah kak..saja ngusik)

nino mok said...

ngah syiok syiok baca pastu
sambung pulak...hihihi
betol tu nina
soooo sweeeet kan

PerantauSepi1306 said...

heheheheh jumpa bakal memang ala2 nak masuk nyorok bawah tikar kan hahahaha

princess penelope said...

wehhh mana sambungannnya ed... suka tu aku baca itu :)

Google