I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Monday, April 23, 2012

Beli langsir di The Globe by Sarah Hughes


Saya start follow blog Moon sejak tersebar kisah Norma.. Sedih mengenangkan nasib Norma, Talib & Rafiq.. besar dugaan buat mereka.. Saya pasti apapun yg terjadi, Allah maha mengetahui.. segala perancangan Allah adalah yg terbaik.. saya tahu mmg senang utk kiter berkata2 begitu sebab bukan kiter yg menghadapinya.. Berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikulnya.. Tapi sekurang2nya kata2 semangat kiter, doa kiter dr jauh sgt2 diperlukan oleh insan2 terpilih ini. Semoga keluarga ini diberikan kekuatan, ketabahan & kesabaran menghadapi dugaan yg maha hebat ini. Semoga darjat mereka diangkat oleh Allah.. ameen. Insyaallah..

Saya dapat merasai apa yg Moon & family dia rasai sebab saya juga baru kehilangan mak su kesayangan (mak saya cuma ada 2 beradik, mama saya & mak su ) disebab kan kanser otak.. Tak dir Allah menentukan mak su saya hanya mampu bertahan selama lebih kurang 3/4 bulan.. Apa yg terjadi kami Redha wpun hingga ke hari ini saya masih merindui suara mak su saya.. dulu apa2 jer problem saya  mesti call & mengadu pada mak su.. tapi kini semua tinggal kenangan.. Insyaallah satu hari nanti saya akan ceritakan ttg kisah mak su saya.. detect kanser selepas raya taun lepas & meninggal bulan 1 ari tu.. sekejap sgt.. sekelip mata andai sudah sampai ajal tiada apa boleh menghalang..

Ok lah.. stop dulu citer2 sedih ni.. nak citer pasal langsir sebenarnya..hihi Tiap kali moon update blog mesti terjah blog dia esp biler dia update psl Norma, sekali last week kot Moon ada update psl promotion utk follower blog Moon boleh dapat kain2 langsir kat Globe dgn harga yg sgt special.. sgt murah.. kain bidang besar rm15 semeter, bidang kecik rm10 semeter.. just sebut "I follow blog Moon" terus saya bagi link blog Moon kat hubby suh dia cekidout.. penting utk kelulusan menteri kewangan hihi.. 

Langsir kat umah saya tu mmg dah lama tak tukar.. last 3 taun dulu kot..sheer dia pun dah koyak rabak dikerjakan anak2.. Danisha la punya la notty gatal tangan dia pi gunting huhu.. sheer tu mmg sejak pindah rumah tak tukar2 hik hik.. so mmg dah ala2 reput ekekeke.. Biler ada peluang dpt langsir murah2 macam ni harus lah kami grab buat satu rumah terus hihi.. 

Hubby terus setuju.. Pagi2 sabtu tu saya kejut hubby awal2 pagi.. gigih kitaorg ukur satu umah hihi.. Semangat neh nak buat langsir baru..

Mandi cepat2 coz memula ingat nak pi berdua jer ngan hubby.. sebab boleh pilih cepat2 & balik umah by tghari.. kalau bwk anak2 semua sure lama nak tunggu semua siap2.. lagi pulak jenuh nak kontrol anak2 yg ramai tu haha..biasalah.. lagipun anak2 semua tgh sedap tido lagi.. tinggalkan anak2 kejap ngan maid.. Singgah umah pil jap.. sekali hubby ajak pil sekali ikut, kalau ikutkan dorg ada kelas mengaji kul 10, tapi hubby ajak jugak.. so pontenglah mereka hehe.. kebetulan Najihah tido umah pil mlm sebelum tu so angkut la Najihah sekali.

Singgah kat Hiway, bekpes MCD.. sampai KL, parking kat Sogo.. frm sogo menapak la kiter ker Globe hehe.. Terus naik level 5 carik Khan.. sekali dah nampak Moon.. first time jumpa Moon.. Moon of course la tak kenal saya, sbb saya silent reader blog Moon, pernah sekali dua jer tinggal komen kat entry pasal Norma.. hihi.. tapi Moon sgt baik & peramah.. first time jumpa dah rasa selesa wpun Moon lngsung tak pernah kenal & tak pernah baca blog saya pun sebelum ni.. Moon ni sgt sweet orgnya.. Hati baik sudah tentulah seri tu terpancar kat wajah kan.. :)

satu ni jer gambo dr iphone saya yg lain dr Moon
Moon mintak izin copy gambar dr blog Moon yer.. terima kasih :)
Gambar saya ngan Moon ni, Hubby yg tolong amikkan guna kamera bagak Moon.. terkial2 dia hehe
Saya berkenan dgn sheer yg ni, tapi saya tak pilih yg ni sbb cam tak sesuai ngan night curtain yg saya pilih hihi.. yg ni bidang besar so RM15 semeter.
Biler dah pilih kain, mintak tolong Khan kirakan ukuran kain yg perlu berdasarkan ukuran yg saya bagi utk semua bilik.

Saya yg konfius ekeke

Khan yg sgt baik & penyabar.. senyum jer layan pelanggan wpun tak menang tangan sebab dia sorg 

Rambang mata saya sebenarnya nak pilih yg mana.. akhirnya saya pilih yg ini.. harap2 biler dah siap nanti ok la kot huhu.. kena pilih warna yg gelap2 sbb anak2 melasak haha.. 
saya pilih yg coklat kelabu tu
close up corak pd kain
Fabrik ni mahal tapi dapat harga rm15 semeter..suka mak hihi
Dlm bilik deco tu ada yg dah siap gantung.. saya buat pesen sejibik cam ni eyelet..simple jerk

Bolehlah kan.. Sheer dia pulak saya pilih color hitam kelabu ni

Close up 
Sebenarnya kiter org dtg Globe ni 2 kali. Masa pagi sabtu tu, mil x der ukuran langsir dia tapi biler sampai sini dia dah terpikat nak2 ada harga runtuh macam ni kan so esoknya hari ahad kami dtg lagi.. bwk langsir terus utk Khan ukur hik hik.

Ini pilihan mil, tapi yg ni mahal..semeter rm80+ sebab kena order dr Turki, tapi sebab "I follow blog Moon, Khan bagi 50%, so semeter jadi RM40+. Kitaorg suh mil pilih yg ni sebab nampak exclusive.



Close up
Ini pulak sheer yg saya pilihkan utk mil
Close up. yg ni pun rm15 semeter
Saya berdebar2 jugak ni nak tunggu siap, saya takut saya ukur x betul hihi.. harap2 biler dah jadi langsir nanti cantik lah.. semua sekali saya punya utk seluruh rumah + upah jahit bagai.. RM1600+.

Mana nak dapat kan dengan harga tu.. Kain pulak sgt berkualiti. Alhamdulillah sgt biler ada offer mcm ni.. 

Masa nak balik tu, kat ground floor pun ada sale 50% mcm2 brg.. saya sempat rembat towel kitchen ni.. yg color hijau & kuning kepala frog tu harga asal rm35 utk 2, tapi dpt rm10 jerk dua tu. Yg set satu lagi tu cuma rm7.50. Berbaloi kan! Langsir saya dijangka siap dlm 10 hari :)


Jom korang mana2 yg belum pegi.. terjah Globe cepat.. offer ni sampai 31 May sahaja!! Cepat2 nanti kehabisan stok kain hihi

TQ Moon!!

2 comments:

Alida Ali said...

Menarik ni..baru plan nak tukar langsir...sampai bila offer ni kak..moon tu keje situ ke...

edrina said...

Ida, offer sampai 31 May.
Moon bukan pekerja atau bekerja dgn Globe. Tapi org Globe contact Moon utk buat promotion kat blog Moon. Tak silap nya masa awal2 dulu Globe buat utk charity/amal utk derma Norma, adik ipar Moon yg menderita kanser otak.

Pegi sana, kat level 5 carik khan and ckp saya follow blog Moon, saya nak beli curtain hehe.

Google