I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Thursday, October 09, 2008

Aku, Dia & Cinta – Episod 4

2nd year matrik saya dan hubby tidak lagiks sekelas.. Kami semua dipecah2kan ikut homeroom pulak.. bosan tul kan.. dah lah sama homeroom, sama kelas pulak tu.. asyik2 nengok muka tu jugok..huhuhu..

So masa neh dah jarang jumpa hubby.. kadang2 sajork terserempak masa time rehat ker.. time makan ker cam tu lah.. Tapi hubby tak pernah jemu2 amik hati saya.. Tiap kali lepas waktu rehat.. bila saya masuk balik kelas hubby mesti kirim coklat cloud nine utk saya atau kadang2 ice cream cornetto melalui classmate saya Daei (nama sebenar dia saya tak ingat tapi semua org panggil dia Daei pasal dahi dia luas kot ekekee) atau sorang lagiks taufik.. tapi tiap2 hari mesti dapat..

Ada sekali tu hubby belikan saya ice cream cornetto tu.. kesian si Daei tu tunggu saya masuk kelas sampai cair ice cream tu ekekeke.. ye la..saya neh tiap kali rehat mesti pi melepak ngan geng2 gangster jamban saya ekekeke.. apasal kitaorg dapat gelaran tu tau u olls.. pasal tiap kali break lepas satu subjek jerk semua mesti menderu pi toilet..lepak2..gossip2 ekekeke.. pas tu bising lak tu hahaha tu yg dapat gangster jamban tu hahahaha.. bila saya dtg Daie nak kasik lah kan ice cream sekali bila saya tgk dah cair.. saya cakap alah kau amik jer la Daei.. kau makan lah..dah cair la ekekeke.. si Daei neh terus..eh betul ni? Kau jgn kasik tau ajis tau aku makan ice cream neh ekekek..punya la takut si daei tu..hahaha.. ye lah dia diamanahkan bagi ice cream tu pada saya kan.. hahahaa

Hubby lak dulu , malam2 ngan homeroomate dia ada bukak gerai burger.. so tiap2 malam jugak ada la sejibik burger sampai kat bilik saya.. agaknya hubby neh dlm misi nak menggemukkan saya la kot kan..hahaha.. ye la saya masa tu kurus macam papan tau.. sampai classmate saya sorang tu kitaorg panggil dia atuk panggil saya papin (pemain bola sepak mana ntah.. saya pun tak tau la.. tapi nama pemain tu papin la) hampeh tul kan..

Bila citer pasal saya yg kurus kering cam papan dulu neh tingat lak saya masa kat uum saya & geng2 saya kengkunun register masuk nak belajar swimming.ekekek.. gilos excited u olls.. memula jer la. Hahaha hangat2 taik ayam org kato kih..kih..kih.. so ngan penuh semangatnya kitaorg daftar kan diri & cuba cariks instructor pompuan la kan.. sekali semua instructor pompuan dah kena book lorr.. so since kitaorg neh semua kan pakai tudung pas tu kalau belajar renang kan nak kena pakai swimming suit (masa tu mana ada swimming suit muslimah lagiks u olls)… cam segan aa nak amik instructor lelaki melayu..so kitaorg pilih instructor lelaki tapi cina..so tak der la segan sangat kakakaka… dah lah swimming pool uum tu open kan… org leh tgk dr luar cermin tu kat kompleks sukan tu..mmg lawak tau u olls.. petang2 jerk gigih kitaorg berlima kayuh basikal (masa neh semua gigih beli basikal mountain bike sorang satu).. gi kompleks sukan..pegi semua elok jerk bertudung…pas tu terkinja2 masuk bilik persalinan..kuar2.. semua gedik2 pakai swimming suit.. tapi kitaorg pakai cap & goggle siap2 so tak dak lah org cam sangat kan ekekeke.. paling tak sesuai kan u olls… ader ker geng2 saya neh gelakkan saya u olls… tau la saya kurus kering cam papan kan.. dorang boleh kata apa tau.. masing2 dok gelakkan badan masing2 la neh.. wei ed kau neh bukan br*ast neh.. neh muscle jerk neh..ceh..sungguh kuang asam kan.. kuang..kuang..kuang... haa..cuba korang tgk aku sekarang... muscle2 neh tak der maknanya..mak sudah very the vogue & voluptous okes muakakakkaa...sengal.. okes..tutup citer..

Berbalik pasal kisah percintaan saya kan... macam tu la tiap2 hari u olls.. hubby tak pernah gagal ngan misi dia utk menggemukkan saya tu hahaha.. dah org bagi saya ngap ajer la kan ekekeke.. kalau hubby pegi maner2 cam pi pangkor ker , cameron ker mesti dia beli something utk saya.. tapi dia tak pernah bagi berdepan pasal dia tahu saya cuba elak jumpa dia.. dia akan pass pada member2 saya.. sebenarnya masa tu saya sajer jerk jual mahal.. tapi dlm hati dok carik2 jugak mana hubby..keh..keh..keh.. dok doa2 gak biar terserempak..pasal cam rindu pulak nak nengok dia kan hiks.. tapi seperti biasa ego yg tinggi melampaui segalanya… to be continued…

3 comments:

PerantauSepi1306 said...

amboiiii ed, kenyang hang noooo asyik dapat makanan jer hari2 hehehehe...

ni misti kes dok jauh ngan cik abe nie tetiba je awt citer centa ;p

Qaseh Bidadari said...

malu2 kucing plak yo dio..tp ok jugakkan,kalo hari2 jumpo,mau bosan dibueknyo...

Ayu Mohamad said...

hahahaha syok ek Ed hehehehe

Google