I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, April 18, 2012

Katil Doraemon

Ahad lepas sajer pi terjah satu kedai perabot kat area puncak alam neh.. Banyak pulak yg saya berkenan sbb harga dia yg berpatutan.. kualiti pun mcm bagus & kukuh jerk buatan dia..

Saya tgk terus berkenan ngan katil 'triple decker' neh.. mas memula survey tak dirancang tu tak bawak haris.. so saya cakap kat tuan kedai nak balik ukur bilik yg kecit tu dulu.. takut tak muat.. masa balik umah, najihah & danisha dah kecoh2 ckp mama nak beli katil doraemon.. Haris terus cam tak suka sebab dia nak angry bird..ekeke.. satu hal pulak nak pujuk dia..  terus bawak dia tunjuk..ckp angry bird tak der yg ada cuma doraemon ni jerk.. baru lah dia ok.
Lepas tawar menawar, tokei kedai tu kasik rm800 utk katil ni... byk sgt dia bagi kurang.. baik tokei kedai ni.. tilam pulak dia bagi rm150 satu (harga asal rm388). Lepas tu dia bagi lagi free 2 bijik bantal yg harga rm70+ satu, 3 bijik bantak utk anak2 yg harga rm30+.
Najihah tido atas, haris tgh, bawah danisha.
Anak2 semua happy & excited dpt katil baru.. aircond baru pun dah selamat pasang kat bilik anak2 & bilik maid.. kipas yg kat siling tu mmg saya cabut masa buat plaster ceiling tu sbb mmg bajet nak beli double decket.. bahaya la pulak kan..
Anak2 pun dok berangan nak hias & cantikkan bilik dorang :). Hubby kata hujung minggu ni kiter pegi carik lampu cantik2 utk bilik anak2.
Ini pulak katil kat bilik maid. Tilam yg harga rm388 tu la dpt kurang jadi rm150 satu. Tokei tu kata dia bagi harga special sbb kitaorg amik byk barang & rezeki anak2 kami yg ramai ni hehe.. terbaik la Tokei!

Selain ni saya ada beli mcm2..
- Katil King size color putih utk bilik saya yeay (yg ni belum dpt, insyaallah hujung minggu ni, x sabar rasanya hihi)
- Almari kasut
- Meja study utk anak2
- Drawer color putih mcm yg saya idam2kan utk letak dlm bilik saya :)

Akhirnya impian saya nak set serba putih utk perabot bilik saya jadi kenyataan. Terima kasih en.suami kerana memahami & jugak support poket hihi...

Nanti semua dah hias cantik2 baru la saya tayang yer u ols hihi.

4 comments:

Miss Moon said...

dear ,

kalau nak cari lampu kak moon tau mana kedai murah hahahhah tp kat puchong , The house of lighting .

1 mesia org dtg pegi kedai nih sebab harga dia mmg murah giler .

Kalau sesapa nak cari lampu banyak2 ley la pegi sini

edrina said...

Moon,

Boleh gi terjah nanti hehe.. biler hujung minggu jerk ada peluang nak pi terjah & masa ngan anak2..kdg rasa tak cukup jerk cuti 2 hari tu kan :(

Unknown said...

Salam..tumpang tanya kat mana kedai nie yer n apa nama kedainya..berhajat nak beli katil double decker tuk anak gak..

edrina said...

Salam Marini,
Kedai dia tak silap nama dia Kedai Perabot Eka. sebelum traffic light simpang tiga nak pi guthrie hiway, depan perumahan coalfield yg tgh buat tu.. kedai perabot eka ni sebelah kiri sebelah kedai tomyam.

Google