I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, May 19, 2009

Perasaan ini - Part 2

Saya happy dengan kejer saya sekarang.. tetiba saya rasa saya sgt beruntung dapat kejer ngan am2**y.. pagi tadi saya ada dba meeting..18 org dba semua sekali termasuk saya..semua mat saleh saya seorg melayu.. dan saya seorg perempuan..

Tetiba rasa cam tak percaya.. tetiba teringat arwah nenek saya yg telah mendidik & menjaga saya dr kecik.. saya tak pernah ker tadika macam org lain.. sebagai isteri prebet polis nenek saya amik upah jahit pakaian utk bantu arwah atuk saya.. hari2 nenek saya jahit baju, saya dok bawah mesin jahit pegang papan hijau..kapur sebatang belajar ABC ngan nenek saya..

Kemudian saya masuk sekolah darjah satu..sekolah kg..ulu banat kat kelantan.. tapi benarlah org kata usaha tangga kejayaan..bukan sekolah penentu segala.. tetiba saya terharu..sebak biler ingat kata2 arwah nenek saya waktu kami santai2..sambil belek taik lalat kat tapak kaki saya.. kata arwah nenek saya "ni taik lalat nak jalan jauh ni"..aduh mmg betul apa yg nenek saya cakap tu.. seumur hidup tak pernah naik kapal terbang & tak pernah terpikir pun semua ni.. sampai ker negeri mat saleh..merasai sendiri, menghirup udara sejuk..merasa salji dan sebagainya..


nota kaki:
Biler dok jejauh ni perasaan senang terusik..mula la dtg perasaan jiwang karat..ingat citer2 lama waktu kecik dsbgainya.. argh tak suka oo sedihhhhhhh

4 comments:

nestumrasberi said...

ed akak pun dibesarkan oleh atuk/opah
bezanya atuk akak buat papan hijau besar tepek kat dinding
opah beli kapur tulis macam2 kaler
bila ingat kenangan tu memang sedihkan ;(
akak pun ada taik lalat kat tapak kaki.setakat ni belum lagi gi overseas....hiks
belum ada rezeki lagi kot

Ina said...

Dear Intan,

Bila kita ingat masa kita susah, lagi la kita patut bersyukur ngan apa yang Allah berikan pada kita. Alhamdulillah, rasanya arwah Mak Ndak dah didik Intan cukup lengkap ngan ilmu agama skali...

deli said...

Ed, kite bangga ngan kau. U deserve what u have today. At least kau wakil JAWS yang berjaya sampai ke tahap ni. Tahniah Ed.

PerantauSepi1306 said...

;D tauh ayam nampak di kaki, tuah manusia tak siapa yang tahu... semoga ko lebih berjaya ed...

Google