I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, March 26, 2013

Sofa & Wallpaper

Semua orang nak rumah yg selesa kan? Walaupun rumah kecit setoet janji biler bersih & kemas.. sedap mata memandang..selesa bersantai2 ngan family. Kebetulan masa awal taun ari tu en.asben ada jumpa satu kedai dekat sg buloh.. Dia jual set kerusi harga dia berpatutan sgt2.

En.asben snap gambar & wassap saya.. saya tgk terus berkenan..tapi saya masih x yakin so saya cakap.. intan nak pegi tgk jugak dulu sebelum confirm order.  Yer lah tgk gambar & rasa sendiri lain kan.

Biler dah pi tgk kat kedai, saya terus setuju..so buat payment & tunggu dia kata dlm masa 10 hari sebab lagipun masa tu raya cina so may be lambat sikitlah. Set sofa 2,2,3 ni harga dia dlm rm2500 jer. Selalu yg saya tgk set 1,2,3 kan.. then biler compare ngan harga tempat lain, kira sofa ni murah. Sofa ni jugak sarung dia boleh bukak, so kalau kotor boleh bukak & basuh. Saya & hubby tempah satu lagi set sarung yg berlainan corak sbb nanti boleh tukar2 kan. Set sarung asing tu kena dlm rm1,300.

Sebenarnya kami beli sofa ni pun sbb sofa sedia ada tu dah lunyai, anak2 asyik lompat2 jerk.. sofa murahan la katakan..masa beli dulu kat cavenzi dlm rm700 jer.. tapi sekarang cavenzi pun harga dah mahal.. tak dapat mcm harga dulu.. tu yg saya beli kat kedai perabot biasa kat sg buloh tu sbb harga lebih murah. Saya & hubby dah banyak kali dah terkena biler rebahkan diri nak duduk kat sofa lama tu terkena kayu kat tengah2..sakit bontot hahaha.. tu yg paksa tukar jugak tu.. Beli yg murah2 dulu lah sebab anak2 masih kecik.. semua dok panjat2 & lompat2 jer.. nak beli lorenzo ker..atau yg mahal2 tunggu lah biler semua dah remaja kot :).

So ini lah sofa saya tu..tantek tak?
Bolehla kan sbb selesa jer duduk.. ada byk jugak la tempat nak duduk..kalau tak dulu kena tarik kerusi meja makan hehe.

Saya jatuh hati pada corak dia ni.. tiber2 mcm sedondon la pulak corak jalur2 halus dia tu ngan kabinet tv :)
Sebelum decide beli sofa ni, kami ada singgah kat courts mammoth sederet ngan kedai sofa ni kat sg buloh tu. Masa tgk2 tu tak der sofa yg kami berkenan plus harga pun agak mahal. Tapi ada sesuatu yg menarik minat saya & hubby..so kami berjaya rembat beberapa kerusi kecik utk diletak kat family hall tingkat atas, untuk anak2 lah.
masa ni sofa baru belum dapat.. so letak bawah dulu..sila abaikan yg sepah2 tu.. rumah saya kemas nyer kejap jer hahaha.. satu hari kena kemas & vacuum berkali2 hahaha.. sepah2 ngan mainan. Maklumlah anak2 kecit seramai 6 orang..rumah i ols dah boleh jadi nursery haha.
2 org anak jantan saya yg berbeza rupa..sorg gelap, sorg putih, sorang tembun, sorang pipih, sorg rambut tintin sorg lagi rambut lurus haha..apa2 pun sayang mereka berdua tak berbelah bagi :)
Anak2 suker la dapat kerusi tecit ni :)..kerusi kecit ni satu rm70. selain kerusi kecit ni kami ada beli juga kerusi lipat2. Harga dia sama mcm yg jual kat groupon rm90.

Lepas tu jumpa jugak box rotan yg cantik ni :). Ari tu saya dah update harga dia kat instagram..tapi dah lupa pulak..x silap rm250..ada 2 kotak..satu besar & satu kecik & ada 2 bangku rotan bulat yg kecit2.
model x berbayar i ols haha..sebenarnya dia pakai skirt pendek & baju t-shirt najihah yg besar tu yg nampak mcm x pakai seluar ker apa haha
Saya suker box ni, satu saya letak bawah kat tepi pintu untuk letak beg2 sekolah anak2 supaya nampak lebih kemas, satu lagi letak atas tempat letak toys anak2.
Di hari lain pulak kitaorg sajer masuk cash converters kat shah alam..sajer tgk2 barang..sekali jumpa key holder box tempat sangku2 kunci tu.. terbekenan pulak.. harga dia dlm rm28 tak silap.. ok la kot.. dan terus pakukan ke dinding hihi.. suker :)


model saya yg hensem :)
Suker sgt rumah dah kemas.. anak2 pun selesa jer nak lepak2.
Lepas tu ari tu saya ada wat projek make over toilet sikit..so masa cari barang2 toilet kat PSM Home Centre sekali tu kebetulan tgh sales (berakhir 18 March ari tu).. mmg tak rancang pun nak beli wallpaper sekali masa tu ada offer buy 1 free 1, terus hubby kata..intan murah ni, rugi kalau kiter tak grab.. so apalagi..saya hanya menurut perintah hehe.. So ini lah pilihan wall paper pilihan kami.. semua sekali kos adalah RM999 termasuk pemasangan.. murah kot kan? Sebab mil saya buat sikit kat bawah jerk kena rm3K+.

kat living hall
kat bilik saya
Alhamdulilah ada rezeki sikit2..kiter cantikkanlah rumah sikit2. Bukan apa. nak bagi selesa jer.. rumah saya kecik setoet jer hihi.. Sementara kiter renovate besar2an atau beli rumah baru..eh..hahaha..kiter buat la sikit2 apa yg patut. Nanti saya buat entry toilet hotel 5 bintang i ols yer pulak. hihihi..ini semua poyo!! Tapi yg tu kena tunggu dulu lah sebab toilet tinggal pintu jer belum pasang.. Hari sabtu ni baru siap sebab kena tempah sebab bilik air saya x mcm org lain.. sempit jerk hahaha bukan standard size termasuk lah pintu dia. Hihi..

eh lupa pulak..ni satu lagi set sarung sofa yg saya tempah utk tukar2. Yg ni biasa2 jer.
Kiter akhiri entry ni dgn budak tecit khayla yg dah pandai cakap sekarang ni :)

4 comments:

Unknown said...

nama kedai tu ape ek?

edrina said...

kedai sofa tu ker? Sorry dah tak ingat.. sebab masa beli tu pun mmg tak tgk pun nama kedai huhu..

Anonymous said...

Salam sis, kotak rotan tu beli di mana? Court mammoth juga ke?

Anonymous said...

Sis beli wallpaper tu dekat mana

Google