I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, September 17, 2008

Aku, Dia & Cinta – Episod 2


Saya didlm kelas seperti biasa..sapa yg kenal saya mesti tau saya neh kadang2 jenis yg kalut..tu pasal dorang suka nyakat saya.. pas tu ala2 blur kakakaka.. tapi tang buat nakal tak blur pulak tau ekekeke..

Satu ketika, utk English project kelas kami kena buat pameran “To know Malaysia is to love Malaysia” .. memang sukses giler project kami neh tau u olls.. cikgu kelas kami masa tu Ms Adeline Chia vangga giler ngan kelas kami. Kebetulan masa project neh saya jadiks setiausaha, hubby lak jadiks pengerusi..so banyak la jugak buat kejer ngan hubby.. satu hari masa kat pameran tu, classmate saya yg lain neh kan sajerk jer tau kasi can kami berdua2an kat situ hiks.. masa tu la hubby meluahkan segala isi hatinya pada saya.. saya kan sebelum neh tak tau sapa yg suka saya kan.. so masa hubby bagitau tu, saya tak tau la apa reaksi saya..tapi saya gugup giler time tu.. ngelabah tak tentu pasal ekekeke.. agaknya kan hubby tau saya tgh kalut terus dia kasik saya gula2 hahahaha…. Tapi sejak dr hari tu, saya macam nak lari dr hubby.. saya dah tak tegur atau borak2 ngan hubby lagiks.. kesian pulak bila saya pikir sekarang apa yg saya buat kat hubby tapi time tu serius saya tak soka huhuhu…(sebab taste saya masa tu lelaki yg putih.. hubby kan golap jerk hiks.. tapi la neh taste mak dah berubah yer...hiks.. saya dah suka & jatuh cinta pada hubby ku itu ekekeke).. sgt jahat lagiks zalim saya kan u olls.. huhuhu.. sian hubby.. tapi saya mmg cam tu u olls.. lagipun time tu saya takut kat mak saya hahaha…mampus kalau mak saya tau saya ada boyfriend ker apa saya kena pang sekalik kang hahaha.. tu pasal biler ada jer budak laki suka saya, saya cube mengelak.. saya kan tak rapat ngan mak saya u olls.. ye la saya kan dibesarkan oleh arwah nenek so saya mmg x rapat ngan mak saya.. tak pernah saya citer apa2 pada mak saya.. saya lebih selesa luahkan segala pada arwah nenek saya yg saya panggil “mak”.

Agaknya kan hubby pun dah tension bila saya tak tegur dia kan…di akhir taun , kami semua akan dipisahkan .. tak dok sekelas lagiks..so satu hari hubby bagi saya surat ngan teddy bear.. masa tu, bila baca surat tu saya dah cam tersuka sikit la kat hubby tapi ego saya masih tinggi.. lagiks tak mo ngaku kan.. tapi tiap2 malam tido mesti peluk itu mr badak yg hubby bagiks.. err badak ker giraffe ek.. giraffe kot tapi giraffe tu ketot macam badak hahaha..dok bayang peluk hubby la ekekeke.. giler bayang sensorang..gilos… kakakaka

Dlm surat tu hubby kata giraffe tu sebagai tanda persahabatan & admire dia pada saya..

Apa yg buat hati saya berbunga2 bila baca surat tu bila hubby tulis :

To the person I admired most, Edrina,

Bla..bla..bla..

..

..

..

Masalahnya setiap hari bila terpandang muka kau dlm kelas, aku sure nak tgk lagi muka kau. Kadang2 saja curi2 pandang muka kau. Dan waktu kau toleh kebelakang tu, yg buat aku terperasan sikit.

..

..

Lepas ni mungkin aku tak dapat tengok senyum kau, kalut kau dalam kelas, yg selalu jadi penawar hati aku. Thank you for your smile, ”mr bean’s“ character and everything about you... bla..bla..bla..

Masa tu bahasa kan diri aku engkau jerk u olls… ye la kawan sekelas kan.. ada ker dia kata saya cam mr bean ekekeke..

Apakah reaksi saya seterusnya.. tungguuu... dilain episod ekekeke...

5 comments:

mummysya said...

salam ziarah

nice Blog.....

PerantauSepi1306 said...

hiks... chenta bonga-bongalah ko ni ed...hehehehe...

Ayu Mohamad said...

bab kalut and mr bean hehehe dapat ku bayangkan kekekekekeke

marinahunny said...

hehehehe..cpt buat part 3 plak...!

ghimau said...

aduh.. ni yang den lomah ni :P tak jadi nak buek kojo ni :P

Google