I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, September 24, 2008

Aku, Dia & Cinta – Episod 3

13 Sept 1994
-Angel-

I, I can’t read the future
But still, I wanna hold you close
Right now, I need that from you
So give the morning
Sharing another day with you
Is all I want to know

And baby I, I’ve tried to forget you
But the light in your eyes
Still shines, you shine like an angel
A spirit that won’t let me go

And I, didn’t wanna tell you
Things I didn’t wanna know myself
I was afraid to show
BUT YOU GAVE ME A REASON
TO FACE THE TRUTH.

Naper saya start citer saya ngan lagu neh u olls.. mm lagu ker poem ek entah lah saya pun tak pasti.. Sebenarnyakan lepas saya dapat surat dr hubby itu hari, saya fikir masak2.. saya rasa belum masanya lagiks utk saya isikan hati saya dengan cinta ececeh.. sebenarnya kan saya malas nak bersoal jawab ngan mak saya nanti..tentu lah kalau saya couple ngan hubby..mau tiap2 hari waktu cuti bergayut kat tepon jerk kan.. tentunya kat kolej pun nak dating manjangkan… dah lah umah mak saya dekat jerk..sepelaung jerk dr kolej mara tu ekeke.. nak2 cikgu saleh, salah sorang cikgu yg jaga hal ehwal pelajar kmk tu jiran depan umah saya..pas tu dia pun ngan selamba citer kat bebudak kelas saya apa saya buat kat umah lah etc.. gilos tul cikgu saleh tu.,.. kalau saya pakai suar pendek sidai baju kat luar ker apa semua dia citer.. huhuhuhu.. saya kuat tido ker semua dia citer u olls… hampes tul kan ekekeke… dah lah cikgu2 kat kolej neh sangat tegas bab2 couple neh..buatnya saya kantoi dating ker apa..tak ker haru huhuhu….. oh ya pasal cikgu saleh ni kan.. kalau saya nak cepat sampai umah saya, saya selalu panjat pagar belakang umah cikgu saleh, terus kuar ikut pagar depan dia terus pi umah saya ekekeke.. so tak yah lah saya jalan jauh pi pusing deretan umah kat taman tu nak ke rumah saya kan ekekeke…ada sekali tu, masa saya balik petang tu, cikgu saleh tgh dok siram pokok bunga kat depan umah dia, tup2 muncul saya sengih2 dr dlm pagar umah dia.. terus selamba jerk saya “hi cikgu” terus lariks masuk pagar umah saya kakakakaka…

Ok lah balik pada kisah saya…2,3 hari kemudian saya pun balas lah surat hubby walau pun masa tu saya dah start rasa suka pada hubby.. saya cakap elok2 saya belum bersedia & saya ada banyak masalah lain nak pikir.. huhuhu..ceh cam la banyak sgt masalah kan.. tapi masa tu mmg saya ada masalah.. parents saya berebutkan saya dr arwah nenek saya..oh..sungguh complicated…mmm…

Bila hubby dapat surat tu, terus dia balas..dlm tu dia tulis I do respect your decision coz,… dan dia bagi lagu/poem tu pada saya…

Dan hubby jugak cakap sebenarnya dia dah simpan hati pada saya sejak pertama kali jumpa saya masa kat gerai depan KMK masa hari pendaftaran tu (fuh..cinta pandangan pertama wa cakap lu ekekeke). Dia siap describe baju colour apa semua saya pakai masa ari tu .

Then hubby jugak tulis yg dia masih mengharapkan agar satu hari nanti , hati saya akan terbuka utk dia dan dia akan buktikan dia akan cuba memenangi hati saya sungguhpun habis final year di sintok nanti.

Episod seterusnya, perkara2 yg hubby buat utk memenangi hati saya…2 tahun u olls dia tunggu saya.. oh..neh yg buat saya cintan sangat kat dia neh..ekekeke… to be continued…

Nota kaki: saya masih simpan semua surat2 & kad2 dr hubby dlm kotak neh :-)

5 comments:

Kopi Suam said...

cinta pandang pertama or cintga pertama...hmmm...kalau menjadi alhamdulillah...

kalau tak menjadi cam aku ni parah nak lupa...

aku pun ada kotak simpan sumer surat2 boifren lama aku...haahh haahh ada dalam stor kat kg...

ghimau said...

huhuhu.. jiwang sungguh kak edrina ni yer :)

marinahunny said...

mmm sooooo swweeeeetttt...........

PerantauSepi1306 said...

hehehehe suke ati je panjat pagar cikgu tu ye ed... ;D

wah... first love tau.. caiyok, caiyok..

Anonymous said...

bahagianya akak kan kalau dapat kawen dgn cinta pandang pertama...

Google