I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Friday, September 12, 2008

Aku, Dia & Cinta - Episod pengenalan

sekadar gambar hiasan.. saya & najihah

ecececeh..ada episod pengenalan la pulak kan..hiks.. Ada ker org nak baca kisah percintaan saya neh eheks… tak per la saya citer sajork yerk.. kalau bowink siler la jgn baca ahaks… sebenarnya kan u olls saya kenal hubby sejak 1993 lagiks.. kalau ikutkan dah 15 taun kan..wah lama nyer kan..

Mungkin dah jodoh kan.. hubby merupakan org pertama yg saya jumpa masa nak register masuk matrik kat kolej mara kulim (kmk). Masa tu kan family saya tgh breakfast kat gerai depan kmk.. kebetulan jugak hubby & family dia pun sama breakfast kat situ ekekeke.. so ayah saya tegur2 la ayah mentua saya kan.. hubby pun salam2 lah ngan ayah saya...mak saya lak salam ngan mak mentua saya.. pas tu kan ayah saya tanya lah.. dr mana..anak sekolah mana dulu yada..yada..yada.. masa neh kan u olls saya memang tak perasan langsung muka hubby.. tapi saya dengar2 la yg hubby neh budak mckk... pas tu dah register semua.. tak der la saya perasan mana satu hubby neh kan.. sekali lepas minggu orientasi bagai..kitaorg pun diletakkan dlm kelas masing2..

entah camana saya & hubby neh sekelas la pulak.. tapi saya masih tak tahu yg hubby la mamat yg saya jumpa masa first day tu ekekekee... puas jugak saya cariks mana la mamat yg saya jumpa masa kat gerai depan kmk ari tu.. setahu saya Cuma 2 org sajork budak mckk yg masuk situ.. pasal yg lelain kebanyakan budak mrsm..entah apasal nama hubby ngan sorang lagiks member dia ‘pok me’ tu tersesat masuk kmk.. dah jodoh saya kot ekekeke… saya dr sekolah rendah ker sekolah menengah sampai la ker matrik mmg tak pernah ada pak we..ceh gadis suci lagiks bersih yer u olls..muakakakaa.. wanita melayu terakhir gitu..ceh statement tak bley blah kah..kah..kah.. dan mmg saya malas nak amik tau pasal bebudak lelaki neh...ceh.. hahahhahaha..saper2 yg tersuka kat saya masa kat sekolah menengah dulu kalau saya dapat tau terus saya tak tegur dia tau kakakkaa..entah apa yg saya fobia pun saya tak tau... masa tu saya sgt kurus yer u olls.. pakai spek mata cam cikgu bedah lagiks kakakkaa... kiranya saya neh cam citer "The ugly Betty" la u olls wakakakakaa... disebabkan badan saya yg sekeping neh la u olls saya selalu jadiks juara ratu pecut sampai peringkat melaka masa sekolah menengah dolu2 la u olls.. hiks.. hubby lak masa tu dah ada girl friend... tapi awek dia masa tu dapat gi australia...kes kena tinggal ngan awek la neh kakakkaka...

najihah waktu ni baru 3 bulan.. masa neh kami pakai kancil sajork hiks

Hari2 berlalu.. tak der apa2 yg berlaku.. cam biasa..saya ngan aksi2 ala mr bean kat dlm kelas tu.. buat lawak.. etc.. dan saya selalu masuk kelas paling lewat.. hahahaha kekadang cikgu dah start ngajar saya baru terhegeh2 masuk kelas wakakaka... so selalu lah saya mintak maap esp ngan cikgu zaiton, cikgu kelas komputer...hahhaa " sorry cikgu saya bangun lambat" kaakakakaa... bebudak laki pun lagiks awal dr saya tau masuk kelas.. ahaks…(lagiks mau ngaku pompuan melayu terakhir..hahahha.. pompuan melayu terakhir tak dernyer bangun lewat cam saya kan..hahahha) saya tak tau rupa2nya dlm diam2 tu hubby tersuka kat saya rupanya.. dan bebudak lelaki kelas saya ada la jugak kasik hint2 kat saya.. "Ed, ada budak kelas kita suka kat kau" tapi saya buat tak tau sajork... ye aa..risau jugak saya ..mana tau dorang neh nak testing saya neh minah cepat perasan ker apa kan.. so tak der la saya amik pusing sangat.. lagipun bebudak lelaki kelas saya tu mmg suka nyakat saya u olls..

citer seterusnya bersambung di lain episod kakakkaa.. neh buat suspen cam vp la neh hahahahhaa... ikuti episod seterusnya dimana hubby meluahkan isi hati nyer ekekeke...

8 comments:

linda said...

saspen nehhh... sila sambung yer.. ai tunguuuu...keh keh

Nurizyan A. Norman Effendy said...

hahahha..sambung cepattt! tak sabo nehh~ hahahah

DYLA said...

kak,
akak ni mesti kelakar org nye ek...

marinahunny said...

sambung cpt ye kak ed..jgn lama2 sgt...

izman said...

saje singgah, tergerak ati.

ada gak geng x-uum. may be lain batch kot.

ghimau said...

Huhuhuu.. best pulak bila baca citer2 mcm ni :P

PerantauSepi1306 said...

wahh.. another episode chenta.. best neh... hehehehe.... cepat2 sambung... ;D

Kopi Suam said...

cehhh potong stim le hang ni ed heehh heehh

Google