I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Sunday, March 01, 2009

US Trip - Arizona Jan 2005 - Part 2

okes..sambung balik. Penat oo scan gambo2 neh ekekeke.. tak der lah sebenarnya.. susah nak scan ngan anak2 yg berebut2 nak tgk gambo...time kita nak scan..time tu la depa pun sama nak nengok.. apa2 pun layaann..zaaasssssssss........

ni pulak gambar2 kat phoenix zoo. Tinggikan pokok kaktus tu..sebenarnya tak leh masuk kat dlm tu..tapi nak amik gambo ngan pokok cactus giant tu punya pasal saya & yk langkah pagar pi amik gambo..pas tu cepat2 lariks keluar balik ekekeke...
ini pulak gambar saya & Pat. Pat ni la yg bawak kitaorg jalan2 kat phoenix zoo ni.. masa ni hari sabtu..saya sepatutnya gi phila tapi flight saya delay coz airport phila tutup due to snow storm..member saya YK pulak sepatutnya gi Grand Canyon sebelum dia balik mesia esoknya..tapi entah apasal entah trip dia tu cancel..so pat ni telah bermurah hati bawak kitaorg jenjalan..zoo pun zoo lah ekekeke..ni pulak kat chinese cultural center.
ni pulak shopping kat Arizona Mills Mall, Tempe. Saya & YK shopping tak henggat sampai mall nak tutup..pas tu gelabah tau camana nak tepon cab ekekeke..sib baik nampak sorang abang polis ni..terus duh dia teponkan..dia pulak tak tepon pun tapi dia pi bawak kami dok kat opis security mall tu..so saya & YK tunggu lah kat dalam tu sampai la cab sampai ekeke.. masa ni sgt best sebab company bagi travel allowance banyak giler..sehari dia bagi usd50...saya dapat adalah dlm usd800 jugak.. makan sehari usd10...so usd40 lagiks tu buat shopping lah kan ekekeke..tapi la ni nan ado yak..dah tak dapek travel allowance banyak cam gitu..semuanya kena guna duit sendiri dulu pas tu claim balik based on resit huhuhu..ni pulak gamba kat opis..saya ngan cindy varela yg sangat baik & cantik.. cindy ni lah bawak kami jenjalan..tgk wayang etc.. cindy gak bagi saya 3 helai baju tebal, boot & stokin tebal2 biler dia tau saya nak pi phila pulak..kat phila kan masa tu salji..so dia risau saya sejuk. Padahal masa tu saya dah beli winter clothing pasal company bagi duit beli winter clothing kan..(winter clothing allowance - rm1000)..tapi cam rugi jerk beli kat KL tau, pasal KL mahal..kalau tau beli kat arizona pun bagus coz murah giler esp masa tu tgh ada winter sales..ni lak saya & Linda Scott.saya, cindy & linda
saya & boss saya dulu, Lorri May..masa ni dia belanja kitaorg kat mexican restaurant.. boleh kata hari2 ada jerk org belanja..with Kevin Henderson.saya, YK, mark pankow & kevin henderson..saya order plain water tapi dorang letak lemon dlm tu..

saya ngan cindy..on d way nak gi tgk wayang.. masa tu citer electra. air coke dia kan besar bagak..besar jug tu aa... pas tu pop corn dia tak sedap cam pop corn kita..pop corn kitakan manis..diaorg punya tawar giler..dorang akan beli sekali coklat smarties tu..pas tu dorang tabur dlm pop corn and makan sekali..kat depan cheesecake factory..cindy & linda belanja kamikat dalam cheesecake factory

ngan pak cik van..huhu ngan pak cik van pun nak bergamba ker..ekekeke...kat sini ramai pekerja hotel dia org sepanyol..depa tak tau cakap english..sib baik saya tau basic spanish so leh la saya communicate sikit2 ngan dorang :-)
kat reception area..la quinta inn..


ok cukup2 lah..penat dah upload ekekek...u olls pun dah nak muntah gamaknya tgk gambo2 saya kan ekekeke..

9 comments:

Cik Sar said...

tengah seronok2 tgk gambar, saya leh ketawa lak baca caption akak bergambo ngan pakcik van tu ..apa2 pun..bestnyer leh kije sambil jalan kan.. best la akak.

Anonymous said...

hai ed...salam kenal...
ina suka baca ur blog
sronok...pas2 sukeee nengok muka anak2 u...cantek & sgt hensom si haris tu...

ina linkkan ur blog ya...

DYLA said...

best nyer kak merasa gi negara org...

sama je sy tgk akak dulu ngan sekrg. pndai jaga bdan.

ratna said...

seronoknya kakkk..bila la saya bole pegi sana?

Anonymous said...

ed..

bestnye layan gambar..paling best part allowance tuh...

Anonymous said...

besh ja tngk ed..kesan kemari kan..jauh berjalan luas pemandangan kan ed...ed nih maintain ja....even anka 4...heheheh..awet muda betul....

ina_syuk said...

i pun suke bace citer u..atlis u dah sampai gak saner..best ek..keje travel2 nih..nak2 g negara luar kan..

ikan said...

ed, cheesecake factory boston pon design kedai mcm tu gak... standard kot...
suka la muka u bolat sikit masa ni!! hehhe

Anonymous said...

ed,

camne nak buat kat sidebar tu cam my love story-aku,dia dan cinta. akak tak pandai nak buat la..

tunjuk ajar ku sifu....tq

Google