I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Monday, March 23, 2009

celoteh org tak berkerja

Hmm setiap yg berlaku itu ada hikmahnya kan...walaupun saya la ni adalah penggangur terhormat wakakaka terhormat kah? hahaha.. tapi saya happy sebab saya rasa Allah bagi masa2 yg berharga ni utk saya dok lelama..main2..layan anak..layan baby..dapat breastfeed baby sepenuhnya.. kalau tak 2 bulan dah naik kejer cam tak cukup rehat jerk kan.. dlm masa yg sama mengasah ilmu2 interview saya hahahaha.. banyak seh gi interview.. biler la nak dapat jawapan ni kan..Insyaallah sikit masa lagiks..saya yakin Allah takkan menghampakan hamba2nya yg sentiasa mengingati Dia.. saya dah berusaha sedaya upaya sekarang tinggal tawakal & saya berserah pada Nya.. Sesungguhnya dia mengetahui apa yg terbaik buat saya..Perancangan Allah adalah yg terbaik & tidak ada cacat celanya...

So sementara dok umah ni saya nak jalankan projek ewah..projek..sungguh poyos di situ.. layan..
saya nak kemas bilik study & bilik mainan anak2 saya.. Bilik study tu dah penuh sgt ngan buku2 saya & hubby..nak susun elok2 balik kat rak2 yg tinggi2 tu..caiyuk2.. mainan anak2 pun nak kena sorting..kena buang mana2 yg dah patah2 , pecah2 yg tak leh guna... dah bertong2 dah mainan dorang ni..huhu.. saya nak simpan yg mahal2 & elok2 jerk.. buat pening kepala tgk biler dorang ni sepah2...huhu..

Agenda seterusnya..mencuba resepi baru setiap hari wakakaka caiyuk2... tapi sejak dok umah ni kan..rajin la pulak saya masak2 try2 resepi kat tenet wakakaka..buat kek, buat kuih minum petang..huh sgt rajin hahahaha...suri rumah sepenuh masa la kata kan ekekeke..

4 comments:

Anonymous said...

Wah, Ed.. Bagusnya.. Dapat spend time dgn bb dan anak2, cover balik masa yg 'terbuang' masa bekerja dulu. Ini antara sedikit dr hikmah Nya...Ni pun impian aku jugak..isk..

Anonymous said...

bestkan dapat spend time ngan anak2... itulah hikmahnye

ada 3 jenis doa:
1. doa yang dimakbulkan serta-merta
2. doa yang tidak dimakbulkan tetapi Allah alihkan pahala doa itu sebagai penghalang/pelindung dari segala malapetaka dan bencana
3. doa yang tidak dimakbulkan didunia tapi pahala doa akan dinikmati di akhirat kelak wallahualam

~petikan ceramah al-kuliyah jumaat lepas

DeLinn said...

vavavavaavva bagusss ko boleh lepak sajork di rumah hehehehe

marinahunny said...

wat resepi baru tu blog le kak wei..blh ai menerai jg..hiks

Google