I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Thursday, March 26, 2009

Celoteh hari jumaat

Semalam saya dah pakaikan ubat kutus (syampu kutus) kat kepala jihah.. harap2 hilang lah coz kutus2 tu semua baru nak bertapak kan.. hari ni saya nak buh lagiks.. saya rasa saya nak buh 3 hari ubat kutus tu kasik hilang.. sejak saya tau jihah ada kutus.. kepala saya pun terasa gatal jugok huhu..

mm tak sabarnya nak tunggu hubby balik malam ni..esok kami nak dating berdua..pagi2 tu.. hubby nak bawak saya pi soping2 baju kejer..yeszaaa... suker2.. hahaha.. hubby kata petang baru bawak anak2..horrey..yaribaa..andre andre ekekeke...

semalam saya terhiris jari saya..dalam jugak la luka tu.. saya masak tomyam semalam..masa potong bunga kubis tu saya terhiris jari sekali adoiiyaii.. meleleh2 darah.. sampai pagi ni jari saya masih berdarah kalau tertekan kat situ.. huhu..

hmm tetiba kan saya teringat pengalaman dulu2 dikejar ular, anjing, monyet & angsa huhu.. masa saya darjah 6, saya bersekolah kat kelantan, sek keb bukit Abal..dekat dengan p.putih.. masa tu saya & adik saya main kejar2 kat padang sekolah.. adik saya kejar saya.. saya pun lariks lah kan..sambil gelak2..sekali saya rasa eh apasal aku gelak sorang2 ni..apasal cam tak der org kejar aku ni ek..sekali saya pandang belakang adik saya tgh stop sambil pandang saya..saya tgk dekat belakang saya jugok ada seekor ular tgh kejar saya..waaaaaaaa... tatut..masa tu punya la kecut perut saya..saya pun pecut sekuat hati..huhu..tatut..tatut... sekali saya kona kiri, ular tu kona kanan..fuh..lega giler saya masa tu.. sampai kat adik saya terus saya marah dia apasal tak jerit kasik tau ada ular? huhu.. saya rasa la kan may be sejak tu kot saya kuat lari kakaka.. tak der lah masa kecik2 saya ada asthma kan, masa saya darjah 6, tok wan & tok yong saya yg kat perak (sebelah ayah saya) gi mekah dorang bawak balik hati unta.. dorang bakar hati unta tu campur ngan air kasik saya minum..huh.. sungguh tak sedap okes.. meronta2 gak la saya masa dorang nak kasik minum tu kakaka.. alhamdulillah sejak tu saya dah jarang demam & jarang kena asthma.

pas tu pengalaman dikejar anjing tu pulak masa saya form3 kalau tak silap..masa tu kat mrsm terendak, melaka. Kitaorg kat padang sukan jugak..entah anjing bukit mana entah datang kan.. terus dikejarnyer kami yg kebetulan baru balik outing dr bandar melaka.. u olls bayangkan ngan barang2 yg penuh kat tangan..ngan baju kurung kakaka...lariks lintang pukang kami semua.. huhu..hilang segala keayuan & kesopanan wakakaka...ni kalau budak laki nampak harus gelak golek2 ni...tentu jadiks bahan usik lepas tu kan keh keh keh...saya ni mmg takut kat anjing..sampai la ni kalau nampak anjing saya fobia..huhu takut ooo...

masa saya kat mrsm jugak, masa tu kat situ, kat bukit belakang tu banyak sangat monyet.. sampai ada satu kali tu ada seekor monyet yg sangat ganas..mengganas..kitaorg panggil monyet tu mike..habis semua org yg dia nampak dia kejar..masa tu punya lah kami dlm ketakutan.. ada sekali tu dia mengganas kat bangunan akademik..saya & member2 lari lintang pukang masuk bilik persalinan sebelah toilet huhu tatut..kebetulan mak cik kantin masa tu ada anak kecik umur setahun lebih kot macam baya2 danisha kot.. budak tu mana paham kan..dia tgk monyet tu datang..dia cam suka siap lompat2 tepuk tangan..sekali monyet tu datang terus ngap betis dia..huhu sian kan.. pas tu kawan saya budak lelaki, dia nampak monyet tu, dia tak lari maintain macho la konon.. pas tu monyet tu dtg panjat badan dia..dia biar jer..pas tu monyet tu turun pas tu tetiba dia meluru panjat balik terus dia ngap kat dahi sinabil ni..habis berdarah2.. masa tu sebelum askar dtg lah tolong tangkap si mike tu.. huhu punya susah oo nak tangkap si mike tu.. huh gilo sungguh..

Ha ni pengalaman lawak jugak..kena kejar angsa hahaha... masa tu kami kat kolej mara kulim.. masa tu kami beramai2 nak kuar outing ker bukit mertajam.. nak short cut pi tempat tunggu bas kena lalu kat rumah2 org kampung..ada satu rumah tu dia ada bela angsa..pas tu dia suka lepaskan angsa dia tu.. masa tu ada sorang member saya sound..jangan lari..jangan lari..sekali dia yg lariks dulu kau..kuang asam tul.. apa lagiks habis la kami semua kena kejar..waa lari lintang pukang jugak..sib baik masa ni pakai jeans kan..so saya pecut la apalaga..hahahah.. adoii..sakit perut saya ketawa taip kisah2 ni semua.. adoiiyaaii.. ingat kisah2 lalu yg lucu ni..huh..hahahha..

nota kaki:
sori lately ni tak letak gambo, kamera kat hubby kat JB. Banyak gambar2 yg saya amik lum transfer ker laptop..nanti hubby balik malam nanti insyaallah saya transfer.. banyak gambar2 terbaru anak2 dlm tu.

11 comments:

ina said...

ed ni pepagi dh wat lawak antarabangsa tau....sakit pewot ina gelak...sib baik kat umah ni tinggal sensorang...hehehe...

ina pn fobia ngan anjing, kena kejar time g mengaji dulu. puaslah baca tab bat ya da...tp kena gak, agaknya ina baca ayat tu tonggang tebalik kot...huhukhuk orang tgh takuttt....

nestumrasberi said...

ed,
akak pun sengih2. nak gelak tak berani bos ade sebelah sinun.

akak ngah buat salary worksheet, sementara tunggu dorang anto segala tok nenek nak update tu yang pelan2 jengok blog ed.

bila akak senyum bos jelingggggg...mesti bos cakap sedih tapi senyummmm.

hah cpt2 la masukkan pic anak2 ed. tak sabo dah nih...

gee ryder said...

binatang mmg suka kt akak la hehe..

syok tu bedating bedua

DYLA said...

akak,
sama la kite kak, dyla pun penah kene dikejar dek anjing ngan monyet zaman sekolah dulu.

rasenya kan kak, org2 cun ni mmg mudah dikejar binatang. wakaka!

isya said...

kelakar la kak entry ni, tsenyum saya dbuatnya, bahaya tu kena kejar ngan ular, nsib baik tk jd ape2.. ;p

edrina said...

ina - tu aa takut kan anjing huhu

nestumrasberi - haha mesti boss akak pelik

Gee - ye ker? alamak bahaya ni ekeke masalahnya semua tu binatang ganaz huhu..

Dyla - ye kot dyla keh keh keh

isya - ha..ah bahayakan..sib baik tak jadik apa2 huhu

Mrs.FHM said...

kak ed....kekekekeeee lawak laa...
kak ed beby qaireen mesti dah bam bam bam kan...apdet la kak ed...

ex-tdk'86 said...

Salam,
Ed... ex-MRSM TERENDAK.
Blh tahu batch bila.?Sajo je nak tahu. Tumpang lalu je!

edrina said...

inaa - ha ah qaireen tu dah bam bam

ex-tdk'86 - saya batch 88 (form 1)..spm taun 1992.

ex-tdk'86 said...

Ed,
My junior rupanya.Padan mcm nah nampak je...(walaupon dah besar pjg).Mmg perangai bdk 'happy go lucky' tdk Ed nie.Anyway... I wish u all the best. May Allah bless all the ex-tdk for ever & ever...
Bye!

edrina said...

haha tu la..bebudak tdk mmg happy-go-lucky kan :-). We are always young at heart..ewah.. ekeke

Google