I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, July 08, 2009

Unsur2 Kejayaan 3

okes sambung lagiks.. kalau u olls nak dengar jugak bukak la sinar.fm dlm lebih kurang kul 6.40 atau 6.45pagi.. ada siaran ulangan ker tak tu saya tak pasti la.. kejap2 jerk..ada la dlm 2-3 minit dia membebel ehehe

Unsur2 kejayaan yg ke 3 adalah tingkatkan tahap keintelektualan...

Org yg berjaya suka mencari ilmu, suka belajar, suka membaca, suka hadir majlis2 ilmu, bermuzakarah, bertanya & berfikir..

So kalau nak jadiks org yg berjaya rajin2 lah baca buku & hadir majlis ilmu..

Baca bahan2 ilmiah yg boleh meningkatkan pengetahuan yer u olls bukan baca majalah picisan tu yak..

Oh ini peringatan pada diri sendiri, saya mmg tak beli la majalah picisan tu tapi saya kurang baca buku.. eh tapi tak jugak...hari2 saya baca manual teknikal & artikel2 teknikal.. membaca utk meningkatkan ilmu jugak tu kan? hiks.. yer la meningkat kan ilmu dlm bidang kejer saya la tapi.. bukan apa dengan rutin kejer saya sekarang & ibu & isteri yg very the busy biler kat umah mmg saya tak sempat la nak membaca.. badan cepat benar letih & mengantuk... oh sungguh alasan huhu..

saya rasa saya nak baca buku la jugak mcm hubby huhu.. saya nak mulakan satu hari satu muka surat..yesza.. caiyuk2...

No comments:

Google