I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Thursday, July 30, 2009

continue bebelan...kisah kegembiraan anak2

Aiyark.. nak update byk gambo tapi kabel tertinggal kat umah lorr.. banyak gambo2 kat hp ku ittew.. hmmm later2 la update yak..

K lah sebenarnya saya nak berkongsi kisah kegembiraan anak2 biler babah dia dah ada kat sini..
Kalau tak pagi2 isnin mesti biler terjaga dr tido haris atau danisha akan tanya.. "mama, babah mana? Babah balik JB ker?".. ye lah sebab hubby selalunya akan bertolak ker JB kul 4 pagi isnin.. so bangun2 tingok babah dah tak der... terpaksalah tunggu hujung minggu pulak kalau nak jumpa babah...

Malam isnin ari tu hubby cakap kat anak2.. "haris, shisha.. babah dah tak balik JB lagi dah...babah kejer kat KL dah"... shisha mmg la tak paham kan.. tapi haris cam happy jerk..

Najihah lak, hubby citer..masa tu hubby tgh kemas2 brg2 dlm bilik study dia.. Najihah tetiba masuk and mintak izin.. "Babah, boleh ker jihah nak tgk babah kemas?".. Hubby pun bagi dia masuk.. hubby cakap elok jerk dia dok tgk hubby susun2 buku & kemas2 bilik tu.. nampak sgt dia happy babah dia dah ada selalu kat sini :-).. Dia tahu hubby kemas2 semua brg2 yg selama ni hubby letak kat JB.. so dia cam happy tengok babah dia :-)

Tak kisah lah u olls nak menyampah ngan citer saya ni.. hanya saya, hubby & anak2 yg menghadapi sajer tahu camana rasanya duduk berjauhan selama setahun ni..

2 comments:

nestumrasberi said...

betul tu ed
hanya yang menghadapi dan
hanya yang mengalaminya sendiri
sahaja yang dapat merasainya

just me said...

mie lu lama dan banyak kali gak berjauhan ngan alang. mg org tak lalui tak paham tapi tak penting kan. yang penting kita bahagia. setiap yg jadi tu ada hikmahnya.
all the best

Google