I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Sunday, June 28, 2009

Aktiviti Sabtu & Ahad

Sebenarnya pagi tu, hubby tetiba kasik idea..jom kita gi cameron.. naik..makan2 strawberry, amik gambo, beli sayur pas tu kiter balik lah.. so apalaga..bebudak ni dengar nak pi cameron..laju jerk siap..siap masing2 bawak baju sejuk nak pakai kat atas la kunun kan keh keh.. sekali on d way anak buah hubby kat IIB cakap mlm ni dorang nak wat farewell utk hubby kat victoria station kat ampang.. so since hubby mengenangkan anak2 buah dia yg sanggup dr JB semua, so kami pun batal kan lah plan nak ker cameron tu.. coz kalau pi tentu tak sempat sampai sebelum pukul 8 kan. So kami pun jenjalan ajer la sekitar KL keh keh..

Mlm tu apalaga..makan busat la kan..mmm yummy... tedap.. kami jerk pakai sempoi coz budget nak pi cameron hak hak.. Gambar kemudian lah yer saya upload..nak cepat ni..nak siap2 gi kejer.. terima kasih pada anak2 buah hubby yg telah mensponsor kami satu family..terima kasih Ayu, Liza, Syed, Zahrin, Mahfuz etc.. semoga rezeki kalian bertambah2 insyaallah :-)

Esoknya Ahad.. pagi2 hubby kejut saya tanya nak gi makan nasik lemak lido tak (kat klang)? Apalagi laju jerk saya bangun mandi etc hehe.. nak gi dating berdua2an harus la laju jer kan hik hik.. Nasik lemak lido ni mmg sgt best.. saper yg dok area klang tau la kot kan.. saya lupa la nak tepek gambo..biler2 saya gi lagiks saya amik gambo yak..

Lepas makan.. gi bank..bayar apa yg patut.. pas tu singgah jusco bukit raja.. carik puting qaireen kat guardian dia.. pas tu on d way balik puncak alam..singgah 99 kat jelutong saya beli susu baby etc & brg2 keperluan sikit sambil2 hubby gi gunting rambut kat kedai mamak sebelah.. pas tu terus berdesup balik puncak alam.. memandang dah kul 12 terus saya singgah gerai beli lauk pauk segera eheheh.. ikan keli goreng & sayur masak lemak.. lauk kegemaran hubby & anak2..

Hari ni patutnya ada karnival kebajikan kat sekolah najihah.. dlm kul 4, kami kuar kejap tgk apa2 yg ada kat karnival tu, pas tu terus berdesup gi uptown, tinggal baby qaireen & maid kat umah.. hubby nak cariks cartridge utk printer kami.. sekali nampak durian yg bagai memanggil2 tu kan keh keh.. tepon mak & abah mentua saya ajak makan..sementara dorang dtg kami berdesup ker giant kelana jaya.. nak cariks ink cartridge tu la..sekali hampeh tul la.. giant tak dak.. tak macam tesco..tak tau la naper tapi saya & hubby mmg tak suka gi giant.. kami lebih suka gi tesco..sebab giant susunan dia cam tak semenggah jerk rasa..dah lah gelap..& sempit jer rasa.. tapi kalau tesco nampak lapang & cerah.. itu pandangan kami la..org lain jgn lah marah yer sapa2 yg suka gi giant tu hihi..ampun2...

so patah balik ker uptown, mak & abah mentua saya dah tunggu dlm keter kat depan gerai durian tu hehe.. apalagi..order la beberapa bijik durian..makan lagiks..semua sekali kena dm rm70+.. byk bijik jugak la kami makan huhu.. tedap... mm yummy.. kalau nak tau saya mmg hantu durian keh keh..

On d way balik singgah tesco shah alam... nak cariks catridge... sementara tu order pizza & deli wing bawak balik umah utk dinner.. kejap jerk dah jumpa cartridge tu kat tesco.. lepas tu terus berdesup balik umah.. makan pizza la pulok ekekekek...

No comments:

Google