I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, October 21, 2008

suri rumah sepenuh masa

jom ucapkan tahniah pada saya..sila tepuk yer u olls,.. clap..clap..clap ekekeke.. fuh..dah 3 hari saya jadiks suri rumah sepenuh masa neh ekekek.. alhamdulillah setakat neh ok la.. walaupun mulut saya kejap2 menjerit tengokkan gelagat & laku danisha yg sgt la notty nyer tu.. tangan dia ya Allah gatalnya..semua benda dia nak usik... saya kemas sini.. sana dia sepah.. saya tgh lipat kain pas tu haris mintak susu..saya pi buat susu.bila dtg balik tgk danisha dah sepah2 kan balik kain yg saya dah lipat tu..huhuhu sungguh menguji keimanan & kesabaran.. sekarang neh dia dah pandai bukak seluar & pampers sendiri.. baru 5 minit pakai baju.. saya tgh mandi kan haris.. saya kuar tgk dia dah bukak seluar & pampers.. adoiiyaa.. geramnya saya.. apasal la kau neh nakal sgt danisha oii.. hubby kata may be pasal dia tak pernah dok nursery.. najihah & haris dulu kan masa kecik dok nursery..so tak der la tak takut org mcm si danisha neh.. yer la..danisha neh tak pernah kena marah ngan maid... maid saya cukup kasih aa kat dia.. dah lah maid saya tu pelembut orgnya..tak pernah marah ..tu pasal la si danisha neh nakal tak henggat.. lasak kalah boy huhuhu... Tapi bila saya marah tau lak dia amik hati... dia buat muka sedih & sebut dengan nada paling manja "maaaaamaaaaaaaa.....maaaaaamaaaaaaaaaaa" adoiiya.. hati tgh panas pun tak jadik nak babab ... pas tu siap dtg kiss kat mulut & pipi kiri kanan.. hahahaha... oh ya kalau tanya mana baby? dia mesti kiss perut saya sambil sebut "bebeh..bebeh.." hahaha.. kiut sgt...
Esok malam hubby sampai.. tak sabarnya nak tunggu dia balik... rasa lama giler dah tak jumpa.. hubby pun dah tak sabar nak balik sebenarnya.. nak jumpa anak2 .. sian dia tension jer tak dapat balik weekend ari tu.. hari neh jugak pil saya balik dr holiday kat thailand.. lega la sikit rasanya kalau apa2 senang saya pi jerk umah dia.. gi makan ker kan eheks.. sib baik saya dapat pil yg sgt baik tau..syukur sesangat.Neh semua gambar saya snap malam tadi.. anak2 tgh melasak main ngan besen lepas saya selesai lipat kain.. malas dah saya nak larang.. lantak lah asalkan dorang bahagia..

2 comments:

PerantauSepi1306 said...

wah ed.. misti anak2 ko soka sbb mamanya dok kat umah jaga depa kan.. ;D

hmmm ni pap nak jumpa anak ke nak jumpa ibu nie.. heheheheheh (**wink, **wink)

++wanFaDhilaH++ said...

kecian tgk akak..anak2 akak yg tomey2 tu noty gak ek..mesti penat kan?:)

Google