I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Thursday, October 02, 2008

Raya 2008

Raya taun neh macam tak raya jerk bagi saya.. walaupun kemeriahan & suasana raya tu tetap dirasai tapi sgt tak best okes sebab saya terpaksa kejer hari sebelum raya & hari raya pertama. Masa raya pertama tu saya kejer dr 7 malam sampai kul 8 pagi esoknya (raya ke2)..Sib baik la siangnya saya tak kejer masa raya pertama tu, so sempat lah jugak beraya ker 2,3 buah umah mak/pak sedara hubby kat gombak. Tapi kul 6 kitaorg cabut balik puncak alam pasal saya dah kena start kejer kul 7pm tu kan..

Neh raya ke-3 neh pun saya dah start kejer..(hiks sambil2 update blog). So macam saya tak amik cuti langsung utk raya taun neh.. sib baik la kejer dr umah sajork.. kalau kena pi opis mau saya meroyan okes.. tapi tatap tak best sebab kena concentrate buat kejer..huhuhu...saya dah cakap pada hubby lepas neh saya nak amik cuti seminggu.. coti puas2.. may be ikut hubby pi lepak JB?? hiks.. lalalalala

Baju raya saya taun neh pun sgt very the hampagas tau u olls.. tak voguethevass langsung..huhuhu... memula baju kurung pink yg saya tempah kat puncak alam tu.. org tu jahit ntah apa2.. besar giler wei.. especially tang bahu & ketiak.. bengong tul.. padahal saya dah bagi baju kurung contoh utk dia ikut.. sekali pakai gelebeh tang bahu & ketiak..gilo.. sekali saya ukur ngan baju contoh.. giler besar..wei.. diaorg neh ukur guna baju saya ker baju org lain??? Dah lah masa nak pi amik tu dorang tak tau mana dorang campak baju contoh saya.. habis selongkar semua baju baru jumpa... gilor.. tobat kali neh jer la anto kat dia..

So since dah last minute..saya & hubby nak pi terjah munawarrah.. nak carik jubah utk saya.. sekali munawarrah pun dah tutup daa.. dah cuti raya huhuhu... so gi pulak plaza alam sentral & SACC mall kat shah alam.. sekali semua jubah yg colour pink sangat2 jinjang di mata saya & hubby.. last2 saya pilih jubah hitam sajork..huhu.. sgt berkabung okes hiks.. since saya dah pilih jubah hitam.. hubby pun terpaksa la pilih baju melayu yg colour agak2 sedondon ngan saya..so hubby pilih colour kelabu... baju melayu haris pun masa tu saya tak jumpa colour pink yg kain cantik & buatan elok..semua nampak jinjang colour pink dia huhuhu..sudahnya saya belikan dia colour coklat cair..huhuhu.. sudahnya theme kami taun neh jadiks pink, hitam & coklat ekekekeke... lantak lah.. lagipun kater raya taun neh kena kejer kan.. huhuhuhu...hubby pujuk2 nak sedapkan hati wifey dia yg sedih neh.. ala taun neh kan awak peknen.. taun depan baru beli baju very voguethevass okes (hiks..tak der la ayat dia cam neh ekeke.. ni ayat saya neh tapi maksud dia cam tu la).

Tapi apa2 pun saya sangat happy sebab pagi raya tu, masa saya tepon parents saya, ayah saya menangis2 termasuk lah saya nangis teresak2.. (sebelum neh saya ada krisis sikit ngan ayah saya).. dia cakap dia ampunkan saya.. dia sangat2 sayangkan saya.. sebelum neh dia marahkan saya sebab dia tertekan.. dan dia kata neh pengajaran pada semua.. jgn lah sekali2 serahkan anak2 utk dijaga oleh org lain.. sebab anak tu akan jadiks tak rapat ngan ayah/mak kandung sendiri.. macam kes saya lah u olls.. so u olls.. sendiri mau ingat la kay.. sayangilah & peliharalah anak anda sedari bayi lagiks & curahlah kasih sayang yg sepatutnya..pesanan khidmat masyarakat dr saya ekekeke..

Gambar2 raya selepas neh okes..

2 comments:

Nurizyan A. Norman Effendy said...

bace nihhh!!!

http://news.yahoo.com/s/nm/20080930/lf_nm_life/us_grandparents


*no wonder kite ni pandai2 (alhamdulillah) sbb we all besar ngan grandparent(s) around us!*

PerantauSepi1306 said...

ed...baju raya we ol tawun ni pun haywire gaks.. huk... neway alhamdulillah ko dah berbaik ngan family... semoga lebih baik hendaknya

Google