I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Sunday, October 12, 2008

Another baby girl in the family!!

Hari sabtu ari tu pepagi lagiks dah bangun.. nak pegi buat pregnancy check-up yg dah 2 minggu tertunda ekeke.. dek pasal busy raya & kejer. Kali neh saya & hubby pergi berdua sajork.. senang sikit.. anak2 semua masih dok nyenyak titun..

sampai sana buat urine test.. pas tu timbang berat amik tekanan darah kat midwife.. berat saya turun okes.. last check-up berat saya 59.5kg.. tapi kali neh berat saya jadiks 58kg.. may be sebab puasa penuh itu hari kan.. pas tu letih kejer shift petang lagisk kan.. tido tak betul kan.. lepas dah check semua2 tu.. tunggu lak turn jumpak doktor.

Kejap jerk tunggu... pas tu terus nama kena panggil pi jumpa doc lak. Doc cakap urine saya ok.. tekanan darah saya normal cuma berat ajer turun sikit.. pas tu terus pi scan nak tgk keadaan baby.. baby ok.. mata ok, mulut ok, hidung ok, tulang ok, berat baby pun ok.. walau pun berat saya turun tapi berat baby dlm perut bertambah.. alhamdulillah.. pas tu suh doc check lagiks gender baby.. confirm kami akan dapat sorang lagiks baby girl.. jenuh lah hubby nak kepung anak2 dara dia nanti ekekekeke.. yg ada 2 org la ni pun dah nampak gediks dia.. tak tau la bila dah besar nanti ekekeke.. best jugak kan anak pompuan ramai neh.. leh ramai2 tolong saya kat dapur nanti ekekeke... kami tak kisah pun laki ker pompuan.. asalkan semua selamat cukup lah.. sentiasa bersyukur dengan setiap pemberian dr Nya.. insyaallah..

pas dah amik ubat bagai.. kami jenjalan ker jusco bukit tinggi klang.. nak makan sebenarnya.. sekali tgk jusco ada sale.. sempat gak lah hubby borong 3 pasang kemeja kejer padini..harga asal RM100+ sepasang after 50% diskaun dapat lah RM50+. So dia amik 3 pasang.. saya lak rayau2 kat area kasut ekekeke.. terbekenan lak sandal vinci satu neh.. ada 20% diskaun.. so belasah satu ekekeke...Santek tak u olls? Sgt sesuai ngan jubah hitam saya ekekeke... Hubby selalu puji.. dia kata kaki saya cantek.. ekekeke.. saper lagiks nak puji kan kalau bukan laki sendiri..hahahah sila mejeles yerk.. kaki saya kecik sajork..size 5 lalalalala.. dan saya sgt beruntung tiap kali peknen saya tak pernah mengalami bengkak2 kaki tu.. syukur..

Pas tu terus pi kenny rogers..isi perut yg dah berkeronocong..yummy.. kenyang.. pas tu tapau lak mc D utk anak2.. terus balik puncak alam...

Petang lak siap2 kuar nak pi open house ex-opismate hubby masa kat scope dulu.. giler best dia neh tau.. umah dah lah mahal..pakai keter BMW lagiks.. mana tak nya gaji wife dia as SAP consultant rasanya RM1K sehari.. vavavavava... best tu.. ada macam2 food tapi saya berminat nak makan laksa penang dia sajork.. lepas dah selesai makan etc.. nak gerak lak ker umah member uum kitaorg sheikh jugak kat shah alam.. sekali tgk jam masa tu dah dekat kul 7, confirm dah habis open housenya tapi since kitaorg dah biasa ngan sheikh neh so rasanya redah jer lah pi lawat dia.. leh tumpang solat maghrib etc.. sekali dah sampai depan umah dia, tgk gelap sajork.. malas pulak nak ganggu..sure dorang tgh rehat2 kot.. so patah balik gerak balik puncak alam.. tepon kedai tomyam puncak alam order nasi goreng kampung ekekeke.. berdesup pecut balik puncak alam.. sempatlah maghrib kat umah :-)

4 comments:

DYLA said...

kak,
best la kak dpt baby girl... nnti dah besar leh tlg ibu dia..

kak cek up kat mana ni?

akak ringan je time pregnant ni, kalau dyla tak dpt la bwh 60kg. dah berat skang pun 60kg.. mesti akak ni comel loteh org nye.

DYLA said...

kak,
mmg cantik la kaki akak, kecik jer.. kite pun size 5.. tpi bdn besar. heheheh

Kopi Suam said...

tahniah ed..tak kisah pun jantina apa kan..yang penting kita bersyukur...

PerantauSepi1306 said...

ramei anak dara ko ye ed... meriah la bila nak berkenduri-kendara sok ;D

Google