I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Saturday, May 12, 2012

US - Trip Day 2 & Day 3

Hari kedua (Jumaat) saya sepatutnya masuk kejer.. tapi jet lag punya pasal, saya terjaga nak dekat pukul 11 pagi. So saya rest kat bilik
Lauk malam pertama, tapi since byk sgt saya simpan mkn brunch hari ke 2
Lauk kari daging pak brahim yg telah di alter ikut tekak sendiri + sayur kobis.

Jumaat tu saya tak kemana2..lepak bilik jer..nak kuar pun macam x der keberanian lagi nak pi drive sensorang. Layan internet (FB,twitter & blog jerk). Skype jugak dgn anak2.. boleh kata tiap pagi & malam mesti skype dgn anak2. Dorang rindu nak tgk muka mama dia ni hihi
Qaireen, Haris & Najihah
Najihah, Umar & Danisha
Masing2 berebut nak dok depan laptop terus hubby amik projector pasang kat dinding so semua org leh tgk muka mama dia ni puas2 hihi

Hari ke 3. 

Bangun pagi2 skype dulu. Lepas tu saya pegi breakfast kejap kat bawah. 
apple juice + roti + scramble egg + buah2
Plan saya nak try bawak keter area2 sini dulu..window shopping kat Burlington yg kat depan Staybridge Suite ni jerk dulu..
Kereta Camry u ols!
Nak survey la kununnya hihi.. tapi biler pi jerk tgk ada sales sampai 80% sebab mother's day terus la amik sikit2 dulu haha.. Memula saya pi alamak lupa la nama tempat tu tapi kat situ ada old navy, TJ-maxx etc
Hasil tuaian di Old Navy & TJ Maxx

Lepas tu saya pegi pulak ker Burlington
Burlington Coat Factory ni depan hotel saya jerk

Hasil tuaian yg pertama hihi
Baju from Old Navy utk Najihah
Utk Umar
Dress utk khayla suka sgt sbb kain dia lembut giler
gaun utk khayla tapi yg ni size 18mos sajer beli besar
t-shirt utk khayla
t-shirt utk Haris & Umar
t-shirt utk Najihah
Selimut yg lembut & empuk utk khayla
Stokin khayla 6 pasang for usd4 only, stokin umar old navy
Crib rail teether - usd7
Saya terjumpa ni terus beli pasal teringat khayla sekrg tgh gatal gusi & mmg suka geget tepi crib dia tu.

Cukup lah dulu buat hari ni.. utk danisha & qaireen pun belum cari lagi. Balik bilik around pukul 4 sebab saya rasa ngantuk & lapar giler.. pulak tu mcm nak start selsema sebab hari ni hujan so agak sejuk. Oh kalau hari biasa..panas memancar, suhu dia macam kat cameron/genting waktu malam.. tapi hari ni hujan so extra sejuk sikit dr biasa :).

Lunch ari ni adalah lauk dinner semalam ekeke
telur goreng+tuna goreng+kuah sweet sour + timun jepun
Sekarang tgh srping.. siang lebih lama.. kul 4 subuh, 5 lebih dah syuruk.. maghrib pulak masuk pukul 9 malam. 

Okes Dinner saya utk malam ini.. ayam masak merah + sayur kobis.. mmm yummeh.. 
mm sedap la pulak ayam masak merah saya ni hihi
Bravo buat diri saya sendiri sebab berjaya memberanikan diri drive dekat2 sini jerk wekeke.. esok nak plan  gi mana pulak ek..hmmm


No comments:

Google