I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Thursday, May 03, 2012

Slot Motivasi pagi radio ikim pada Isnin 30 April 2012

Saya nak update apa yg saya dengar sebelum saya terlupa..

Kisah ttg pertemuan Tamim Ad Dari dgn Dajal di sebuah pulau.

Dajal telah menanyakan Tamim Ad Dari ini 3 perkara:

1.) Apa khabar ttg seorg pemuda yg mengaku sebagai Nabi akhir zaman. Sudah kan dia berhijrah keluar dr kampung halamannya?

Jawab Tamim Ad Dari "Ya Sudah dan beliau juga sudah pun berhijrah keluar dr kampung halamannya ker Yathrib"

Lalu Dajal laknatullah berkata "Pulanglah kamu & berimanlah dgn apa yg dia sampaikan kerana sesungguhnya beliau akan menguasai seluruh bangsa Arab"

2.) Apa khabar agaknya dengan pokok2 kurma di Basan? Masihkan ia mengeluarkan buah2 kurma?

Jawab Tamim Ad Dari "Ya, pohon2 kurma di Basan masih mengeluarkan buah2an yg lebat dan menjadi sumber makanan bagi penduduk disana"

Berkata Dajal "Ketahuilah bahawa akan tiba masanya nanti pohon2 kurma di Basan tidak akan lagi mengeluarkan buah.

Basan adalah satu daerah yg terletak didalam Palestin.

3.)Soalan ke 3 & terakhir dr Dajal. Apa khabar ttg air di Tasik Tibriyah?

Jawab Tamim Ad Dari "Air di Tasik Tibriyah masih penuh dan menjadi sumber air bagi semua umat di situ"

Lalu berkata Dajal "Ketahuilah bahawa akan tiba masanya nanti air di Tasik Tibriyah akan menjadi kering kontang. Pada waktu itu aku akan keluar ke dunia"

Tasik Tibriyah adalah merupakan sebuah tasik tadahan hujan didlm kawasan palestin tetapi telah ditukarkan namanya menjadi Tasik Galilei oleh org2 Israel & dibawah kuasaan org2 Israel sekarang ini.
Air berasal dr Bukit Golan mengalir memasuki Tasik Tibriyah.. kemudian mengalir melalui sg jordan dan seterusnya ke laut mati.

Bagaimana Air di Tasik ini boleh kering? Ustaz tu kata.. org2 Israel semua akan berkumpul di sekitar Tebing Barat tu kan. Apabila semua org2 Israel dah berkumpul di situ & bilangan mereka yg bertambah banyak tu akan menyebabkan Tasik Tibriyah yg menjadi satu2nya sumber air mereka tidak akan dapat lagi mampu menampung keperluan mereka & menjadi kering.

Baru2 ini ada org dr Palestin dtg Malaysia, Ustaz ni bertanya ttg perkhabaran air di Tasik Tibriyah. Org Palestin tu kata air di Tasik Tibriyah sekarang telah pun 90% kering. Bermakna tinggal 10% jer lagi nak kering sepenuhnya.. Tanda Dajal akan muncul tak lama lagi... takutnya huhu.. Bersedia kah kiter?

Apabila Tamim Ad Dari ini pulang, beliau telah berjumpa dgn Rasulullah S.A.W. Nabi telah memperakui apa yg diceritakan. Lalu Tamim Ad Dari serta pengikutnya memeluk islam.

No comments:

Google