I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Friday, May 11, 2012

Alhamdulillah..Selamat sampai sudah

Biz Class Delta Air
Alhamdulillah saya rasa perjalanan saya kali ini benar2 dipermudahkan Allah.. lancar segala urusan.. semua ni berkat solat hajat yg saya & kedua ibubapa saya buat.
muka org penat..mata bengkak hehe
Mmg x der problem.. smooth jerk.. even kat security check tu pun sempoii jerk.. pegawai imigresen tu siap tolong angkat brg saya.. saya rasa ini semua berkat saya dok baca 'Ya Aziz.. Ya Jabbar..Ya Mutakabbir' x putus2.. so semua pegawai yg garang2 tu pandang saya senyum & tegur. Alhamdulillah.. saya mmg menaruh sepenuh keyakinan pada pertolongan dr Allah.

Saya tiba di detroit airport pukul 1 lebih tghari khamis waktu sini (pukul 1 pagi mesia, jumaat).. flight seterusnya ker Grand Rapids adalah pukul 3 lebih tapi flight delay ker pukul 5 petang.. so saya sampai kat Grand Rapids dekat pukul 6 petang (6 pagi, jumaat waktu mesia).

Tunggu teammate saya Hisham (dia ni org arab tapi dah lama dok US).. Sampai jer Hisham..terus bwk saya pegi amik keter sewa.. saya dapat keter camry hihi.. esok saya amik gambar & upload yer..

Lepas tu Hisham drive kat depan saya follow dr belakang.. pegi check in Hotel Staybridge Suites.. best kat sini sebab boleh masak :)
Bilik saya, ada dapur
Lepas dah check in semua saya mintak Hisham tunjukkan saya kedai yg boleh beli ayam & daging Halal.. Hisham bwk satu kedai ni 'Mediterranean Island'.
Halal Certificate
Mediterranean Island
Ni address kedai ni utk rujukan saya di masa depan:
4301 Kalamazoo Avenue
Grand Rapids, MI 49508
Tel:(616) 281-8151
Fax:(616) 281-7678
email:medisland@sbcglobal.net

Sukanya dapat beli ayam, daging, ikan yeay..
ayam,daging,bebola daging, ikan salmon satu lagi tu x tau ikan apa hihi
Beli sayur, bawang
halia, cili padi & asam limau pun ada hihi
Beras, garam, gula,susu pekat,minyak,nescafe & sos tomato
apple juice, biscuits & chocolate
Bekalan dr Malaysia hehe
Jumaat, 11 May, 10 pagi
atas tu entry semalam tapi saya x sempat publish.. pagi ni saya suppose masuk opis.. tapi saya baru terjaga u ols.. itu pun lepas US counterpart call bilik sebab dorang risau takut saya sesat etc..haha.. Terus dorang suh saya rehat jer ari ni ekeke..  

Baru lepas video skype jugak ngan anak2 & hubby.. adoilaa rindunya kat dorang...husband siap pancarkan ngan projector kat dinding sebab anak2 dok berebut nak tgk laptop hahaha.. saya harap terubat la sikit rindu anak2 pada saya.. 

Ya Allah, sesungguhnya aku berserah pada mu ke atas keselamatan & perlindungan anak2 & suamiku.. Kau pelihara & lindungi lah mereka serta kau berikan lah ketabahan didalam hati kami..

ameen.

No comments:

Google