I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Friday, May 11, 2012

Sekadar perkongsian

Saya amik ni dr status FB seseorg.. saya copy & paste. Semoga beliau mendapat pahala dr perkongsian yg saya panjangkan ini

Dunia ini adalah perhiasan. Perhiasan yg paling sempurna adalah perempuan yg solehah. Isteri jatuh no 2, ibu nombor 1. Drpd ibu yg solehah akan lahir isteri yg solehah dan dari isteri yg solehah, akan lahir anak2 yg soleh. Soleh bermakna yg tidak melawan tuntutan Allah, yg menjauhi semua yg dilarang. Oleh itu penting untuk cari isteri solehah sbb ianya akan jadi penyelesaian kepada byk masalah. Suami kena jadi suami yg soleh utk dpt isteri yg solehah. Lead by example for parents for the children, great parenting. Bila isteri or ibu tak solehah maka lahirlah anak2 yg tak elok yg akan lead life as not accordance to Islam. Islam the true formula for great success, way of life. Haiya ala solah haiya ala falah. Sekian tazkirah ikim pagi. Moga2 jadi pedoman kita semua. Semoga kita dpt menjadi isteri dan ibu yang solehah, as it begins from us. May Allah make ease for our small jihad. Amin amin amin!


Click utk paparan yg lebih jelas
Kat bawah ni pun saya amik dr wall beliau.. saya tak mengenali beliau tapi dia tag kawan saya dlm post beliau.. saya tertarik & saya rasa ianya sesuatu yg sgt bagus utk dikongsi.. semoga pahala berlipat ganda ganjarannya utk beliau..insyaallah.. ameen.
Dr buku - nurturing eeman children by Dr Aisha Hamdan

No comments:

Google