I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, February 25, 2009

Danisha the menace

oh ho ho Danisha sekarang sgtlah notty & lasaknya.. geram saya nengok..biler kiter pegang rotan nak babab vontot dia, dia leh selamba ngan gelak2 cam nak bergurau ngan kiter..last2 saya tak jadiks rotan tapi gomol dia ada la hahahaha.. geram tau..saya selalu geget peha, tangan, bontot dia geram pasal bam bam sangat kan ekekeke...
camana saya nak beli brg2 perhiasan cam ni..tgk tu atas meja pun dia redah naik jugok huhuhu

petang semalam berlaku satu kejadian yg betul2 buat saya & maid saya panik, gelabah giler vaveng..huhuhu...masa tu saya tinggalkan laptop kejap atas meja makan, saya naik atas pi solat asar..saya tinggalkan danisha & maid kat bawah.. dah pesan suh maid tgk2kan danisha...danisha neh mmg tangan dia gatal sikit..pantang nampak benda semua nak usik..laptop saya tu baper kali dia pi cungkil huruf2 atas keyboard tu..semalam dia cungkil trackpoint yg merah kecit seconet kat laptop thinkvantage saya ni (opps..bukan saya punya, company punya ekekeke)..cepat2 maid saya nak amik dia & mintak benda tu.. sekali tgk tak der kat tangan dia.. u olls tau tak dia lagiks pantas tau..dia dah masukkan benda alah tu dlm lubang hidung dia huhuhu... pas tu biler dia bernafas benda tu makin masuk kedalam... saya & maid panik giler.. kalau tak kuar tentu kena kejarkan ke spital kan.. pas tu saya gi amik pencabut bulu tu kan.. saya suh dia hembus (sib baik dia ni jenis tahu hembus)..biler dia hembus tu kuar sikit benda tu kedepan..pas tu terus saya tarik ngan pencabut bulu tu.. huhuhu..lega rasanya..saya masa tu dah panik...rasa nak nangis pun ado hahahaha.. cuak tau u olls... kalau tak tak tahu lah apa jadikan..
Danisha ni sebab dia rapat ngan haris kot..so dia lebih suka main mainan boy..cam robot transformers haris, spiderman..pagi2 bangun tido suh saya bukak dvd transformers atau spiderman...huhu very the lasak tau..see..sgt suka korek bijih tau..

pas tu sekarang ni dia suka sangat kacau qaireen....qaireen tgh sedap2 tido dia pi tarik sarung tangan & stokin qaireen..pas tu kalau ada botol susu tepi qaireen dia amik pi suap kat mulut qaireen walaupun time tu qaireen tgh nyenyak tido..adooiiiyaaiii... semalam lak kitaorg tgh tgk tv..qaireen dlm baby cot.. entah biler masa si danisha ni masuk bilik..pas tu dia kuar cakap.."baby tup..baby tup".. ingatkan apa..kitaorg pi tgk..rupa2nya dia pi tutup muka qaireen ngan toy huhuhu..haru2..mmg kena perati danisha ni..pasal dia tak paham lagiks..yer la..kakak kecit la katakan..tapi sepantas2 kiter pantas lagiks dia tau..tak leh leka sikit pun.habis tu camno nak marah..dia pandai wat muka kesian menagih simpati...ish geyam..geyam..last2 saya gomol jerk dia hahahah..ye la..biler babab vontot dia..dia leh wat lawak gelak2 jerk.. takkan saya nak rotan kuat2kan..dia masih kecit..mmg tgh melasak waktu2 cam gini..so layan jer la..dah besar cam haris & najihah baru lah leh rotan kuat sikit ekekeke...kalau tak, tak menjadi org nanti..betul tak u olls.. :-)

Danisha ni sgt manja ngan babah dia..sampai sekali tu babah dia babab bontot dia ngan rotan (tak kuat pun)..punya lah dia sedih siap teresak2 pi nangis kat saya ngadu "babah wat shisha" hahaha lawak tau..sampai bangun pagi2 pun ngigau..tetiba nangis and cakap "babah wat shisha"..tu yg buat hubby kat JB pun tak keruan..anak kesayangan kesedihan ekekeke..

13 comments:

Maksu Ina said...

Hmmm Cuab tanya along, ader pernahkan masuk kacang dlm lubang idun tak :P ke alai? ina tak pasan but kejadian camni berlaku time2 kitaorg kecik2 dulu huhuhuhuhuhuhu

edrina said...

hahaha..sib baik tak tumbuh pokok kacang dlm hidung kakakaka

ratna said...

habis ler sapa yg pakai laptop akak lepas ni. merasalah tekan button merah yg dah masuk ke lubang idung danisha.. hik hik..

edrina said...

hahahaha..

Cik Sar said...

huhhhuhu..danisha mmg kelakar la..lasak ye akak si danisha ni, lasak dan comey..kekekeke. Tp mmg cuak le jugak bile baca dia masukkan benda tuh dalam idung..

edrina said...

oh mmg lasak yg amat.. kalau menjerit suara nyaring giler..huhu sakit telinga nak dengar

nestumrasberi said...

nasib baik blh keluar ish ish kalo tak haru dibuatnye.

kaklong masa kecik suka korek telinga ngan cotton bud. sekali tu cotton tertinggal dalam telinga. bawak klinik doc tarik kuar.nk tergelak bile dia ckp sambil nangis "doktor, kluarkan cepat kapas dah nak sampai otak dah" hehehe

edrina said...

hahahaha lawak lah kak long.. takut sampai otak ek hahahaha

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

suka nengok muka anak-anak u, semuanya comel-comel sangat

edrina said...

tq kak rose :-)

Anonymous said...

budak2 biasakle lasak. anak aku dulu..siap terjun superman lagik dari meja makan..jatuh kepala dulu. sib xde ape2..takat lari tak smpt break, langgar dinding tu biasakle...lagi terer adale..periksa djh 1 tahun lepas dpt no. 2 from 303 budak. tapi..moody nak mampus... si danisha tu..cute giler...mesti kelakar ngan gelagat dai ek?

ani

edrina said...

ani - tu la..org kata budak2 lasak ni bijak..harap2 cam tu la :-)

zully said...

ed..semlam half day zully keja baca blog ed..wkakkakakak..lawak ada...kelakar ada..cewah...seronok bangattt baca kisah cinta ed...hehehehhe..uuuuuu...seriau yer..shisha nih...tudia...mujur leh kuar kan..kalau tak ke spital pulak...cam nuha jugak..lasak terukss..ngikut abg2..meja makan tempat joget n landing dia...heheh
kes shisha nih remind me my history lorrr...i dulu umur 4thaun gitu..my bro suh letak bijik saga merah tuh..kiri kanan hidung n sedut..tudia....berkejar ke spital...dan2 tuh jugak..hahahha..jenuh..nak keluar....biji saga tuh...

Google