I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Monday, September 01, 2008

Tiada Tajuk

Hari ini saya sgt2 down.. Sgt2 sedih.. Kenapa yer org selalu lemparkan kata2 kesat pada saya tanpa pikirkan hati & perasaan saya? Sedangkan saya tak pernah nak sakitkan hati org atau menjaga kata2 saya agar x ada org yg tersinggung? Jauh sekali saya nak lemparkan kata2 kesat pasal saya pikir & takut org lain berkecil hati. Tapi org2 mcm saya ni lah yg selalu kena mcm tu. Org x pernah pikir & sesedap rasa nak cakap saya bukan2. Agaknya kalaulah saya nih jenis org yg expressive dah lama saya lawan baru buku bertemu dengan ruas. Tapi saya x mcm tu walaupun saya dilempar kata2 kesat saya simpan dlm hati sebab saya x nak besarkan perkara tersebut dan saya masih nak jaga hati org. Paling kuat pun saya cuma membebel dlm blog. Tapi saya tak pernah dan tak terkeluar dr mulut saya neh nak maki atau marah yg bukan2. Agak2nya kan kalau satu hari saya meletup dan lemparkan dorang dengan kata2 kesat apa dorang rasa ek?

7 comments:

Kopi Suam said...

banyak-banyalah bersabar ed bulan2 ramadhan ni besar pahalanya..biar le orang nak sakitkan hati kita...

kalau nak ikutkan memang tak tahan kan...tapi kalau nak pahal lebih cool down babe..lama mana nak sakitkan hati orang pusing2 tang tu jugak nanti silap2 orang yang sama mintak tolong pada kita..

DeLinn said...

hehehe aku baru nak suh Ed belasah je laser orang tu. Terus terinsaf baca komen zira kekekeke

ikan said...

ed, sib baik kit ada blog kan...at least there is place to express our feeling.

let me tell u my secret..
kalau i bengang my bos not being fair (whatever reason), i layan movie....
kalau i bengang my colleague perangai hampeh, i pasang lagu kuat2!
kalau i bengang ngan managemnet buduh, i pi keluar cuci mata

aci kah?
the point is, layan diri kita sendiri! tak yah layan annoying ppl, buat sakit hati jek.

Nurizyan A. Norman Effendy said...

adoii la..cian btul kat kak intan..sabar ek? i believe that in some ways, God is testing us..different people get tested differently and I'm sure, you passed most of the test with flying colours, insyaAllah..sabar ye?

.K.I.T.E. .P.U.N.Y.A. said...

Edrina

Banyakkan b'sabar.. kite s'lalu d'uji masa begini.. mungkin ada hikmah dan jgn risau pahala die edrina dapat ..

Take care yea

.K.I.T.E. .P.U.N.Y.A. said...

Edrina

Banyakkan b'sabar.. kite s'lalu d'uji masa begini.. mungkin ada hikmah dan jgn risau pahala die edrina dapat ..

Take care yea

PerantauSepi1306 said...

ed... dun worry too much wit da words.. yesza... i admit misti kita sakit hati dan marah masa dikeji camtu... let us be the first one to forgive and forget coz kite akan rasa lebih bermaruah dan terpuji if kita x balas balik ckp2 dia tu..

silent speaks a thousand words... lastly wat nohe and layan je perasaan sendir ngan menda2 yang lebih menghappykan kita k...

take care and be cool always..

Google