I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, September 09, 2008

Danisha@16mos

Here are some of Danisha's milestones at 16mos:

~Danisha dah pandai panggil mama, babah, kakak & ayish
~Danisha dah kenal & boleh sebut cat siap ngan bunyi miauu kalau nampak kucing.. fish kalau nampak ikan..bird kalau nampak burung
~Danisha dah pandai sebut tup (suka tutup pintu atau kalau nampak saya shutdown laptop cepat2 dia nak lipat tutup laptop tu sambil mulut bising sebut tup..tup..tup).
~Danisha dah ada 10 batang gigi.. 4 kat atas depan, 4 kat bawah depan, satu geraham atas belah kanan & satu geraham bawah sebelah kanan.
~Dah tau mana pusat, nose & gigi... dia pantang tgk org tak pakai baju mesti mulut bising sambil angkat baju dia tunjuk kat kita sambil sebut "sat..sat..sat" hahah pusat la tu..
~Sangat suka menyanyi bila mandi.. masa mandi dlm bilik air mulut bising...nyanyi "lalalalalalalalala" hahahhaa
~Kalau kita tanya shisha..camana abg ayish nangis? pas tu dia terus buat gaya nangis sambil bunyi nangis hahahhahaa
~kalau kita nyanyi enjit2 semut, dia pun siap goyang2 badan sambil buat gaya cubit tangan tu sambil humming irama enjit2 semut tu siap goyang2 badan.
~Pantang dengar muzik mula la goyang2 badan, angguk2 kepala..pas tu mula la humming ikut irama
~Paling suka lagu umbrella..especially part ella..ella..e.e.e.e.ek (dia pun ikut nyanyi sama tau) hahahaha
~Sgt minat ngan sandal haris yg ada lampu lip lap lip lap tu...selalu curik2 pakai sandal haris hahaha
~suka air..bukan nak minum pun tapi nak main air..pantang nampak air bising mulut.."nak air..nak air"
~Dah pandai bagitau dia berak.. dia akan cakap kat kiter.."u..uk" sambil bukak seluar dia suh pi basuh cepat2 la tu...
~Apa lagiks ek.. nanti kalau ingat sambung kemudian..

5 comments:

PerantauSepi1306 said...

shumel danisha.. ;D

marinahunny said...

bestnye ada anak.....................

ratna said...

amboi..ikat rambut anak dara kecik tu..

**KITE PUNYA** said...

salam

Nanti senang ambik award yek

ezzah said...

danisha so chubby...jeles aku.. anak aku dh 26months tp kuruih jek.. mulut byk gak.. hahaha..

Google