I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, September 02, 2008

Puasa & Progress projek mengcasa impian kan umah

Terima kasih pada u olls semua yg bagi macam2 nasihat & kata2 semangat..sib baik saya ada blog neh utk saya luah kan apa yg saya rasa.. rasa terlepas beban perasaaan tu kan.. saya sayang u olls semua..muaaahhhsss..

Alhamdulillah saya berjaya puasa dah 2 hari dengan jayanya.. yeszaa.. dan saya rasa kuat macam biasa..tak der lah rasa tak larat bagai kan..may be sebab perut dah besar , dah lepas stage loya2 tu kan.. harap2 saya dapat berpuasa penuh lah taun neh ...caiyuk2..

neh saya update dr umah..jap lagiks kul 2 saya nak gerak ker opis dah.. saya kan shift petang huuhuhuhu... semalam saya balik dr opis kul 12+ malam..sampai umah dah nak dekat kul 2 pagi.. pas tu kul 4.30pagi dah bangun balik panaskan lauk pauk sahur..sib baik mak mentua saya bagi lauk pauk lebih dia masak waktu berbuka... see sangat baik mak mentua saya kan..mm saya rasa satu hari nanti saya nak buat entry khas utk mak & ayah mentua saya yg sangat baik & bertimbangrasa tu tau...

Kul 7 pagi hubby bertolak ker opis..dia terus balik JB lepas tu..may be sabtu malam baru balik sini balik.. pas tu 7.40 gitu van sekolah jihah sampai..lepas dah babai jihah baru saya naik atas sambung tido balik..sekali kul 10 gitu maid saya kejut..cina kontraktor tu sudah sampai..nak mulakan projek kitchen saya tu u olls.. so lepas tu saya dah tak leh titun dah..bunyi drill..ketuk2 dinding bingit giler..huuhuhu...umah saya kat bawah tu pun berabuk giler yer u olls.. mm tak sabar nak siap..nak cuci2 umah..nak kemaskan dapur etc...

neh sikit gambo2 yg sempat saya snap tadi..

Sebahagian tiles yg teleh dipecahkan.. saya nak letak tiles kecik2 colour black & white antara table top & cabinet atas tu u olls..

neh lah tiles dia u olls..santek tak? cabinet saya nanti colour putih.. org kata putih susah nak jaga tapi saya tatap nak putih jugaks ahaks.. nanti hari2 saya suh la maid saya lap hiks.. pas tu atas table top tu tiles colour hitam.. harap2 tantek la u olls..

1 comment:

PerantauSepi1306 said...

cenggitu no worry lah kalo ko amiks warna putih pun.. maid ada.. soh je dia lap hari2 ekekekeke

Google