I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Sunday, August 31, 2008

Salam Ramadhan

Rasanya belum terlambat utk saya ucapkan selamat hari merdeka & menyambut ramadhan. Moga kali ini kita beroleh rahmat & hidayahnya. Insyaallah...ececeh..formal gitu ekekeeke

Banyak sms saya dapat dr member2 & famili..paling saya suka yg kat bawah neh.. may be u olls pun ada dapat tapi saya rasa nak share kat sini jugak..ini mak su kesayangan saya yg sms.

"Bergedung mana pun harta, bukanlah kaya namanya jika miskin budi bahasa..Segagah manapun tubuh, bukanlah wira namanya jika nafsu gagal dijinakkan..Secantik manapun nan ayu, bukanlah namanya ratu jika buruk akhlaknya.. Setinggi manapun darjatnya, bukanlah namanya mulia jika iman tanpa disemai.. Melangit manapun pengetahuan, bukanlah namanya cendekiawan jika ilmu tidak diamalkan.. Sealim manapun warak, bukanlah namanya ulamak jika takbur & riak.."

Harap2 taun neh saya dapat puasa penuh..mencabar tau u olls.. nak puasa dlm keadaan peknen macam saya neh yg tak leh langsung kelaparan.. perut memulas2 sakit gastrik lain macam dibandingkan kalau saya tak peknen.. adoiila..harap2 saya dapat bertahan sampai petang..

Waktu saya peknenkan najihah & danisha dulu..saya masih at early stage of pregnancy..dalam dua bulan gitu kot.. masa tu dengan tekak loya, air liur yg sentiasa tawar & tak leh kelaparan langsung.. saya bangun sahur tapi lepas selesai sahur semua yg saya makan kuar balik.. mmg saya tak leh puasa langsung...masa najihah saya cuma sempat puasa satu minggu..pas tu masa danisha lak..saya puasa 4 hari jer kot..hiks... memang jenuh nak ganti tau..dan saya masih belum habis ganti semuanya yer.. nak kena bayar fidyah dah neh pasal dah masuk taun lain kan. Tapi apa boleh buat mmg tak boleh tahan giler.. sapa2 yg penah peknen tau lah apa yg saya rasa...

Tapi kali neh..saya dah lepas stage loya2 tuh..stage kelaparan sampai gigil2 parkinson tu.. so harap2 taun neh saya dapat puasa penuh..caiyuk2..

Hari neh patutnya saya coti..tapi bengong giler nak mampos..aa bengang neh hiks..the other dba yg kat singapore tu tetiba hantar email tau kata tak sihat tak leh masuk opis..aaa tensi bangat mak..padahal dorang dah tau msia cuti hari neh..arghh tensi2..sorang lagiks dba kat mesia neh mc sakit mata.. so terpaksa la saya standby dr umah yer u olls.. pagi2 lagiks dah ada problem..hmm.. terpaksalahkan..may be dia sakit betul..apa la saya neh kan.. hahaha sebenarnya saya bengang tau sebab kalau tak hubby nak ajak pi macy pi tgk langsir raya hiks.. ye la macy la neh tgh ada promotion harga murah jugak lah kan..

Bulan neh (september) saya dah masuk shift petang..so esok saya start kejer kul 2 petang sampai 11 malam lah u olls.. sebulan neh saya kejer petang. Kitaorg rotate shift pagi & petang tiap 2 bulan sekali. 2 bulan pagi & sebulan petang..cam tu la rotate ngan the other 2 dbas tu.. so bulan neh giliran saya kejer petanng pulaklah..

Memandangkan saya kejer petang, saya malas nak kuar petang2 pi carik makanan.. so saya dah order dr mangkuttingkat.com.. u olls penah dengar tak? Aaa..kalau olls nak tau leh pi terjah homepage dia yo...http://www.mangkuktingkat.com/.. semua makanan2 neh dimasak oleh ibu2 tunggal & kebersihannya terjamin.. dorang siap hantar ke opis okes.. so saya amik pakej sebulan dengan nasik..saya cuma bayar RM111 sajork.. okes kan u olls?

Ari sabtu lepas saya ada monthly pregnancy chcek up kat spital bersalin razif klang.. excited nak pi pasal nak scan & nak tau gender baby hahahhaa.. kali neh saya pergi berdua jerk ngan hubby..pagi2 lagiks dah kuar..anak2 masih tido.. so dating berdua lah eheks.. i like.. lagipun saya cuak jugak pasal masa last visit doc cakap ada gula dlm kencing saya..ayoyoyo.. tak pernah mak kena kencing manis waktu peknen..takut la jugakkan..ye la umur makin meningkatkan..dulu saya peknen umur saya muda belia..so badan masih sihat dan kuat..kali neh umur dah 30+ dan peknen pun yg kalau ikutkan kali ke 5 la neh u olls..sebab saya penah keguguran sekali sebelum saya peknenkan danisha.. alhamdulillah kali neh bila check dah tak der gula dlm urine saya.. tapi kali neh doc amik darah semua la nak check hemoglobin etc. Masa scan saya & hubby tergelak terbahak2 tgk baby yg sangat aktif menendang & menumbuk kesana sini hahaha..doc pun cakap tgk tu dia melawan hahah agaknya dia bengang masa doc dok gelek2 scanner atas perut saya tu..dok penyek dia kot hahaha.. pas tu saya suh doc checkkan jantina dia, doc kata nampak cam girl tapi belum confirm..next month may be nampak lagiks jelas.. aiyark..nampak gayanya saya kena carik nama baby girl jugak lorr.. pas tu since baby tu tgh betul2 posing ala2 model terus doc print image dia tu..nanti saya amik scan yer u olls... Baby alhamdulillah sihat.

Lepas check amik ubat etc kitaorg terjah jusco bukit tinggi klang. pas tu cakap kat hubby purse koyak..ingat nak beli purse guess atau bonia hiks..hubby terus sengih terus ajak masuk butik guess lalalalala.. saya pun terus pilih2 yg berkenan di hati lorr.. hiks..i lap u laling.. kebetulan merdeka saleskan ada 20%..lepas pilih akhirnya saya pilih yg kat bawah neh.. harga asal RM159 after less dapat RM128..yeszaaa... suka2.. tq laling...hiks..
Neh lak purse lama saya yg plastik kad dah koyak tu..masih ok saya ingat nak jahit jerk bila2 rasa nak pakai leh pakai kan..

pas tu kitaorg singgah harvey norman nak cariks hob & hood utk dapur.. ee sangat seronok yer u olls sebab ada merdeka promotion neh kan..kami dapat rege murah and warranty 5 taun lalalala.. pilih2 akhirnya kami amik hob & hood electrolux.. harga dua2 tu cuma RM2600+ sajork + 5 years warranty..aa suka2.. hubby lak sambar external hdisk satu.. ingatkan nak beli printer sekali since printer kami sedia ada (3 in 1 , printer, scanner, photocopy) tu hubby dah bawak gi JB so ingat nak carik printer murah2 kat situ..ada la satu tu harga RM99 tapi dia tak kasik toner la pulok..so kalau nak beli toner RM60+ utk black & white.. so saya ckp kat hubby..jom kita tgk kat tesco lah.. hubby setuju..pas tu since perot pun dah kelaparan singgah makan kat kenny rogers..

Balik singgah drive-thru mcdonald tapau utk maid & anak2..pas tu terus proceed gi tesco shah alam.. carik printer... aa kat sini ok lah cuma HP printer 3 in 1 jugak harga pun ok.. RM150+ termasuk black & white toner & colour sekalik.. so sambar satu.. pas tu terus gerak balik umah..

Hari ahad lak saya tak kemana pasal saya standby..leceh lah nak gerak2 neh kang ada call susah nak kena balik umah etc.. so lepak umah sajor la..lagipun org harvey norman nak dtg hantar hob & hood tu kan.. aa tak sabar neh nak memulakan project kitchen cabinet neh hiks.. tunggu cina tu order tiles etc baru leh mula..harap2 next week leh la start.


No comments:

Google