I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, August 26, 2008

Perjalanan ke JB & Desaru

Pagi jumaat tu awal2 pagi lebih kurang kul 6.30 lepas saya dah mandi, solat subuh bagai..kejut anak2.. senang tul nak kejut najihah & haris kali neh pasal bila saya sebut..nak jalan2 pi JB jumpa babah tak? nak tido hotel tak? Kalau nak cepat bangun mandi siap2..dan dan tu semua bukak mata eheheh... so suruh maid mandi & siapkan dorang sementara saya kemas2 sikit lagiks apa yg patut.. make sure bekalan pampers & baju2 cukup waktu di sana nanti.

lebih kurang kul 7.30 pil sampai kat umah..since kitaorg semua neh lum sarapan dan semua org dah kelaparan so breakfast dulu kat kedai mak alang, puncak alam. pas tu lebih kurang kul 8+ gitu terus bertolak ker JB... najihah kejap2 tanya..kita sampai mana dah ni mama? ni kat mana mama? bila nak sampai JB ni mama? adoii aa letih nak menjawab..agaknya dia dah boring la kot kan dok lama dlm keter tapi tak sampai2 jugak hahahaha... serius jalan menghala ke JB neh sungguh la membosankan hahaha... tak macam highway lain apasal ek? tapi saya rasa mmg sangat2 membosankan hiks.. haris & najihah lak macam anjing ngan kucing kat dlm keter tu..tak leh bersentuh sikit ada jer nak membalas.. ye la sempit kan..saya, maid, najihah & haris kat belakang..danisha lak dok ngan mak mentua saya kat depan.. nampak gaya kena beli keter besar cepat2 neh hiks... si haris tu gaduh2 ngan najihah..menangis sampai termuntah.

At last kul 12+ sampai jugak kitaorg kat JB...berpandukan email direction yg dihantar oleh hubby ker blackberry saya jumpa jugak kitaorg opis hubby kat danga bay tu... sampai situ tunggu hubby turun..sementara hubby turun anak2 dah berlari2 kat situ.. masing2 tak sabar nak jumpa babah dorang.. termasuklah saya mamanyer neh hiks..

bila hubby dah turun.. semua gumbira tak terkata la..anak2 apalagi semua duk pulun peluk babah dia... mama dia tunggu malam karang la kan opps terlebih sudah kakakakakaka
rindu giler kat hubby..bila hubby gosok2 tepuk2 kepala saya rasa cam hilang rindu gitu..walaupun baru 5 hari tak jumpa tapi serius sejak hubby dok JB asyik rasa rindu sajork...may be jugak sebab saya tgh peknen so perasaan tu lebih sensitip la kan.. hiks..

Pas tu kitaorg terus gerak gi jusco berdekatan apartment hubby..lunch kat situ dulu... lepas semua dah kekenyangan gerak ker apartment hubby..mandikan anak2..tukar baju etc terus gi ker bluewave hotel hantar pil saya.. pas tu terus kitaorg gerak ker Desaru.

Jauh jugak rupanya Desaru dr JB neh yer... saya pernah la lalu ikut sini pasal dulu adik lelaki saya yg no 2 tu kejer as manager estet under boustead kat teluk sengat estate tuh.. so saya dah biasa la jugak jalan situ.. hubby lak cam caya tak caya jerk..betul ker jalan neh hiks..siap tepon colleague dia beberapa kali confirmkan jalan hahahaha... kul baper ek kitaorg sampai sana..lebih kurang kul 5 kot.. terus gi register amik kunci bilik etc..

Kami gi Desaru Golden Beach Resort.. keadaan resort tu cam kelam jerk tau.. may be jugak sebab hujan kan..tapi saya rasa cam spooky gitu..kalau bukan family day lah kan..kalau cuma family saya jerk harus saya ajak balik pi carik tempat lain hahahaha.. pas tu bila masuk bilik lak cam dah lama benar org tak datang..berabuk..lantai lak berpasir huhuhu sangat tak selesa.. ari tu family day company saya buat kat cherating saya rasa bilik kitaorg tu pun dah lama tak der org duduk berabuk jugak tapi tak der la seteruk yg kat desaru neh.. kita ngan anak2 kan cam tak selesa jerk.. pas tu bila malam2 saya nak bangun buat susu utk danisha pun cam seram semacam jerk..hahahaha.. dah lah malam pertama tu danisha susah nak tido..itupun hubby dok pasang ayat quran kat laptop dia sampai pagi..

K lah saya sambung kemudian..dah nak balik neh.. tapi walau macamanapun kami satu family tetap enjoy menghabiskan waktu2 bersama di sana.. sampai nak balik tu pun sian tgk hubby yg cam susah & sebak nak lepaskan anak2 dia balik kl semula..

2 comments:

Ayu Mohamad said...

isk isk aku plak yang sedey.. aku paham aku paham perasaan itu.. uwaaaa aku pon rendu hubby ku juaaaa uwaaaaaa

marinahunny said...

sabar ye kak ed...nanti leh jmpa lagi ye...

Google