I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Thursday, August 20, 2009

maafkan mama haris

Hari ni saya geram betul ngan haris.. dlm kul 11 gitu saya dah siap2 nak gi kejer tetiba boleh dia suh saya pi beli roti canai.. adoiiyaii.. nasik semua dah masak dia tak mau..dia nak roti canai jugak.. kebetulan roti bom segera sejuk beku dlm peti ais pun dah habis.. nak tak nak saya bawak la jugak dorang semua naik keter tapi saya cakap semua tunggu dlm keter.. sambil2 geram tu membebel la saya dalam keter.. "Haris tau tak mama ni dah lambat tau.. Haris tau tak kalau mama lambat, mama kena bawak keter laju2".. sampai kedai makan tu saya tanya cepat tak kalau saya order roti canai.. dia kata cepat sib baik la cepat, kalau tak mmg saya nak pi beli jerk roti bom segera sejuk beku tu biar maid saya goreng kan jerk.. dah settle semua.. sampai umah.. last2 saya bertolak kuar dr umah ker opis kul 11.30 huhu.. ish bengang2..

so apalaga berdesup la saya bawak keter huhu.. kat bukit susup sasap memotong lori2 yg bergerak ciput tet tu..pas tu kat hiway 120-130+.. sib baik la livina tu pick up best & tak terasa kalau bawak laju pun.. kul 12.10 saya dah sampai opis... huhu giler laju..

sampai opis saya teringat anak2.. rindu pulak kat haris biler dah bebel2 kat dia tadi.. tingat kalau lah sesautu jadiks pada saya tadi tentu akan bagi kesan mendalam pada diri haris... tentu dia takkan henti2 salahkan diri dia sendiri.. ooo saya tak mau itu semua terjadi, saya tak nak anak saya membesar dengan pelbagai masalah jiwa.. saya mahu anak2 saya membesar dengan sihat, riang & gembira biar menjadi orang yg punya jati diri yg kuat..

Terus saya tepon haris... cakap ngan dia.. tanya elok2.. "Haris dah makan ker belum?..Haris makan elok2 kay.. " Tetiba haris cakap dengan pelat2 dia tu " Dah.. ayish dah makan.. mamaaa... mama jgn bawak keter laju2.. haris sayang mama"..adoiiyaaiiii.. sedihnya hati saya.. maafkan mama sayang.. mama ikutkan hati yg marah tadi.. mama patut beristighfar & sabar banyak2.. mama sayang haris.. mama maafkan semua kesalahan anak2 mama... huhu

3 comments:

Cik Sar said...

ala..terharu pulak baca haris cakap camtu..

DYLA said...

sedih sy baca kak....

yelah, kite ni kdg dah geram kan, pastu rase bersalah balik.

apple said...

kak ed,
kite ni mmg seboleh-boleh kalau nak gi keje tu elakkan marah2 anak. kite takmo tinggalkan dia dlm keadaan dia terasa kite marahkan dia. tentu dia sedihkan. kalau la ditakdirkan kite gi keje tak balik lagi kite nak dlm memori dia tu cuma kenangan yg indah2 je.huhu..

Google