I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Sunday, August 16, 2009

Aktiviti hari Sabtu & Ahad lepas

Saya sure u olls pun mesti macam saya kan.. cuti kali ni banyak dok kat umah sajork.. tak der gi jalan2.. yer lah semua takut h1n1 kan.. baiklah kiter dok umah ajer...

Hari sabtu, hubby request saya masak spaghetti.. hubby mmg suka kalau saya masak spaghetti..dia kata kat kedai pun tak leh lawan..ewah.. suka2.. tapi serius tiap kali saya masak spaghetti hubby mesti dok ulang2 makan tu dr pagi sampai malam.. kadang2 mintak hirup kuah dia sajork.. dia kata spaghetti saya the best ewah.. suka2 tau biler suami puji masakan kiter.. nak2 lagiks tgk dia makan bertambah2 kan lalalalala... padahal wat macam org lain buat jugak tapi sebab saya nyer rasa seperti biasa tak senget keh keh.. cukup rasa masin, masam & manis tu yg jadiks sedap tu hahaha... ala saya tak kisah org lain rasa apa janji suami ku yg tercinta suka sudah..itu yg paling utama hik hik...

Pagi2 hubby kejut saya..kater nak masak spaghetti kan.. harus lah pi pasar beli bahan2.. lepas dah beli semua, balik masak2 semua setel.. kul 12 saya on laptop vpn to office network..on kan lotus sametime connect in case ada sesapa nak ping saya..ya.. saya standby hari sabtu.. so tak leh pi memana.. sabtu.. tak der apa sangat cuma sekali sekala consultant dr IBM india ping saya sungguh wat apa2 kat database. Anak2 sibuk layan dvd hubby lak lepas perut dah kenyang.. apa lagi lena la atas sofa.. nak2 pulak air cond pasang..kat luar lak hujan.. lagi la best zzzzzzz...

saya standby sampai kul 7 malam cam tu, pas tu hubby siap2 nak pi majlis solat hajat & bacaan yassin & doa selamat mintak dihindarkan dr h1n1 & sempena nak sambut ramadhan anjuran taman perumahan kami.. saya lak bawak anak2 semua sekali naik livina terus pi pasar malam.. sajer nak beli kuih muih... malam ni saya tak masak..kater spaghetti banyak kan..so membazir lah kalau nak masak2 neh ewah.. yg kau pi beli kuih muih tu apa citer hak hak.. sajer la tekak saya nak makan yg manis2 jugak kan.. sampai kat pasar malam.. cakap mama turun sorang.. semua tunggu dlm keter.. hujan ni... lagipun takut h1n1..najihah kalau dengar h1n1.. dia takut so dia pun tak ikut lah haha.. adik2 dia yg lain pulak kalau kakak jihah tak ikut dorang ok jer la dok dlm keter tu sekali ngan maid saya la.. so saya pesan lock pintu..

cepat sikit kalau turun sorang2 neh.. terus tuju kat tempat cendawan goreng tepung kesukaan hubby, pas tu kuih telinga keling kesukaan haris, air soya suam kesukaan anak2.. jagung rebus kesukaan semua hik hik.. dan putu bambu kesukaan saya & najihah hik hik..dah siap..

masuk keter balik umah.. tgk hubby cam dah selesai..terus pi amik hubby walau pun dekat secoet jer dia nak jalan haha.. Balik malam tu layan citer ayat2 cinta.. first time okeh saya tgk citer neh keh keh.. org lain semua dah tgk saya & hubby baru nak layan hak hak.. layan citer ngan hubby mmg best.. baru lah ada feel hak hak..

Hari Ahad lak.. pepagi lagiks dah bangun siap2.. nak bawak maid saya gi check up fomema.. nak renew permit dia habis bulan 9 neh.. pejam celik pejam celik dah 3 tahun dia dengan kami.. alhamdulillah sgt2 saya dapat maid yg ok sesangat macam dia.. hubby kata neh last la wat checkup coz selama 3 tahun ni tiap2 taun buat check up fomema nih.. so masuk ni kali ke 3 la.. lepas neh tak yah buat dah kalau nak renew sebab confirm selama 3taun ni dia tak der sakit apa2..

Sekali machine x-ray kat klinik tu ada problem lak, so dia kata dtg esok.. tghari tu mmg kami ada plan pun nak pi makan2 tghari kat umah Pak Ngan (adik ayah mentua saya) kat Gombak.. tapi sebelum tu gi damansara uptown jap, gi terjah kedai kasut swan.. nak beli kasut sekolah baru utk najihah.. dia mengadu kaki dia sakit kasut dah kecit katanya.. sajer pi kedai swan tu sebab nak mengelak pi tempat2 yg ramai org cam shopping complex semua tu, dah habis beli kasut tetiba lalu kat sebelah org jual durian tu hubby tanya.. nak durian tak? aik..tanya ai yg hantu durian ni ofkos la angguk2 jerk keh keh... so benti dulu.. kami turun pekena durian dulu pas tu beli beberapa bijik suh bukak siap2 letak dlm bekas nak bawak pi umah Ngah.. habis la jugak seratus lebih utk 13kg durian.. 1 kg RM9. pergh mahal kan.. tak kisah lah mahal.. janji hati puas & lepas kempunan.. kempunan kah? keh keh..

Tak kisah keter bau durian janji dapat makan hak hak.. terus berdesup pi umah Ngah.. Mak Cik Upik (isteri ngah) masaklemak cili padi jering, ayam goreng, ikan kering, ikan goreng berlada & sayur campur.. mm yummy.. saya siap makan nasik ngan durian keh keh.. sedapnyer sekali sekala makan masakan kampung pergh.. best oo.. lepak2. petang sikit mak cik upik goreng cekodok lak.. pas tu dekat2 nak balik kul 5 cam tu dia kuarkan dodol lak.. haha.. anak2 lak puas hati lah dapat lari2 main2 kat kg kejar ayam, main basikal etc.. kul 5 cam tu...kami pun cabut.. gambo2 upload kemudian yak!

No comments:

Google