I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Sunday, August 23, 2009

Hari ini saya mc

Malam tadi saya kena geget dengan serangga apa ntah saya tak tau lah.. kat peha.. pedih yg amat.. masa tu saya dlm bilik air tgh nak amik wudhuk.. menggelupur kesakitan saya kuar.. pedihnya tak tau nak citer camana.. masa kena tu saya pakai t-shirt & towel so mmg terus la saya selak tgk peha kan.. tgk tak jumpa pun apa2 bintang yg sengat saya ker apa..tapi dah ada 3 ketul kesan bengkak kat situ..

Saya mmg tak boleh kena geget sikit sebab selalunya saya alergik kalau kena geget semut ker apa ker..nanti seluruh badan saya akan naik tompok2 besar gatal cam kena ludah hantu tu u olls kalau org tua2 cakap la kan.. tapi malam tadi sib baik dia tak naik seluruh badan.. cuma kat peha tu jerk yg pedih berbisa..malam tu mula la badan saya sengal2 seluruh badan.. badan seram sejuk cam org demam.. saluran pernafasan saya tetiba jadiks sempit... keluh kesah saya malam tadi tak leh tido sangat.. Hubby tanya ok ker, saya kata tak per tunggu pagi lah pi klinik coz tak der la teruk sgt cam saya pernah kena dulu.. dulu saya siap terbatuk2 cam tercekik & nafas saya tersekat2 sebab saluran pernafasan saya jadik sempit (term alergik ni articuria). Tapi sakit la jugak saya menahan bisa yg dah menjalar seluruh tubuh.. habis semua badan lenguh2 rasanya..

masa sahur lak saya tak leh telan makanan u ollss..huhu... berketul2 rasa masuk dlm dada..sudahnya saya ketepikan semua lauk, saya makan nasik ngan serunding jerk.. huhu..

Pagi tadi saya siap2 pi klinik.. doc injek steroid kat vontot & macam2 ubat lagiks la.. doc kata bahaya kalau saya kena geget cam tu, kena simpan ubat kat umah doc kata..coz member dia pun cam saya sampai masuk icu lepas kena geget huhu.. dia kata saya jadik cam tu (sempit saluran pernafasan) sebab dulu2 saya ada history asthma masa kecit2 dulu..

so hari ni saya rehat kat umah..ubat yg dia injek tu giler kasik saya mengantuk tak henggat.. ni saya baru bangun titun hiks.. saya masih posa lagiks... tapi saya nak tanya u olls.. injek batal posa ker tak? saya rasa takkan sebab saya sakit? Ada sesapa tau?

1 comment:

Ina said...

Dear Intan,

Kalo injection untuk sakit like in your case, tak batal puasa.

Google