I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Thursday, August 06, 2009

kesian anak mama

Semalam kan saya work from home, selalunya saya dok dlm bilik study hubby.. tapi danisha ni asyik nak mengekor saya jerk.. so saya pun bukak laptop atas meja makan tu.. sambil layan dia la.. memula dia dok sepah2 bawah meja.. sambil kat tv pasang dvd kungfu panda.. saya dok busy wat kejer , dia pun busy wat kejer kat bwh meja.. huhu tingok lah hasil kerjaan danisha the menace neh..huhu..
pas tu tak lama kemudian habis dia tanggal baju, tanggal seluar..Tapi sebab dia demam kan.. tinggi lak tu demam dia tak kebah2 so saya layan kan ajerk.. sedar2 saya tgk dia dah berselimut atas sofa, pakai pampers jerk.. dah tertido rupanya dia.. sian pulak saya tgk dia.. biler saya tutup kungfu panda tu, leh lak tu dia terjaga..so saya pasang balik..selamba dog dia sambung tido balik..ish danisha.. danisha.. since bos kasik saya cuti, petang tu terus berdesup saya bawak danisha gi check kat doc rasul kat jelutong.

Adeh siannya anak mama.. hati ni cukup risau kalau anak2 sakit.. tapi danisha ni sakit2 pun kejer menyepah dia tetap jalan.. huhu..

Lepas jumpa doc rasul hati lega sikit, coz doc kater dia rasa danisha demam sebab tonsil dia bengkak.. doc kata jgn risau, dia bagi antibiotic utk dimakan sekali sehari selama 5 hari.. pasal h1n1 tu doc kata jgn risau, walaupun susah nak detect sebab symptom2 dia sama macam selsema biasakan tapi h1n1 tu tak der lah sebahaya mcm yg digembar gemburkan.. doc kata yg meninggal tu kebanyakan ada komplikasi lain, kiranya h1n1 neh memburukkan condition pesakit tu lagiks la.. cthnya kalau org tu obesiti, pneumonia, ada asthma etc.. doc kata lagiks kalau saya bawak 2 org anak, sorang denggi, sorg lagik h1n1, dia akan rawat anak yg denggi tu dulu..sebab denggi lagiks bahaya dr h1n1.. tapi apa2pun saya tatap risau keh keh.. harap2 kiter semua dijauhkan dr penyakit ni..

Saya cakap danisha dah makan ubat demam tiap 4 jam sekali since hari sebelum tu tapi panas dia tak turun2.. Doc kater.. biler saya bagi dia makan ubat demam tu, saya cuma rawat kesan dia.. saya tak rawat punca dia, punca dia tonsil bengkak tu la kan..so doc kata antibiotik tu akan rawat punca dia, insyaallah lepas sehari demam dia akan hilang.. doc kater tgk kalau selepas 2/3 hari if masih ada demam tapi dah berkurangan..just continue ubat, tapi kalau lepas tu demam tak berkurang & makin teruk then baru gi check utk h1n1.

Alhamdulillah, betul apa doc cakap, hari ni demam shisha dah kebah.. :-). Oh saya sukak doc rasul yg penuh ngan penerangan tu.. baru lah hati puas..

4 comments:

rynn2506 said...

mmg best doc tu kak...bg penerangan sepenuhnye..mmg pueh hati kan....

ooo...selama ni dok la kata H1N1 tu teruk....rupanya cenggitu....

sarahmalek said...

Salam, I'm one of yr blog's fav reader n always been a silent reader all this while....baru hr ni nk letak comment....hehe...btw, Alhamdulillah, yr doter getting better..i adore her...cantik!!!Ngah ngidam anak pompuan ni, tp belum ade rezeki...hehe..oklah u take care!

edrina said...

rynn - mmg best doc rasul tu.. pasal h1n1 tu bebanyak lah kiter doa moga2 kiter semua tak dijangkiti.. takut jugak kan!

Sarahmalek - thanks sarah! Insyaallah ada rezeki tak kemana.. banyak2 lah doa kay! :-).

viruspadu said...

anak dah deman konfem merisau secara melebih lebihan kan, nak2 pulak musim h1n1 ngan denggi ni kan

seb baik doktor tu bagus kan kak, siap penerangan detail lagi tau

kalau dapat doktor mcm tu baru la puas hati bayar lebih, tp biasanya doktor ni nak bukak mulut pun payah kan, mcm nak telan orang pun ado hahahaha'

alhamdulilah dia dah ok

Google