I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, September 09, 2009

Mama Danisha

Danisha sekarang ni selalu sgt menjeles ngan qaireen.. Dia akan kata saya ni mama dia.. bukan mama najihah, bukan mama haris atau bukan mama qaireen.. tapi "ni mama shisha la" hehe..

Kalau saya dukung qaireen.. dia akan jerit2... "mama dukung shisha.. mama dukung shisha..kakak dukung baby (maid)".. kalau naik keter tu tak der can la qaireen nak dok ngan saya.. sure dia jugak yg nak dok depan ngan saya..

Kalau saya tepuk2 qaireen nak tido kan dia malam2.. dia pun sama bising..merengek2 "mama tepuk shisha...mama..tepuk shisha laaa"..

Ada sekali tu masa qaireen tgh gigih pektis nak merangkak, dia tersembam ke depan so kena dahi & melalak la...saya terus amik qaireen gosok2 kepala dia sambil pujuk2 dia, danisha masa tu kat tangga dah nak turun bawah.. dia nampak jerk saya dok pujuk2 qaireen..terus dia gi kat saya..pas tu tunjuk2 dahi dia.. suruh gosok jugak..dia kata sakit..keh keh.. loyar buruk betullah.. hehe..

Danisha kan dapat adik masa umur belum pun cukup 2 taun.. tu yg dia menjeles tu.. sebab tu la dia ni jadiks danisha the menace keh keh..sebab nak tarik perhatian kami.. adoii..tgn dia sgt gatal tau.. apa jer brg pantang nampak dia akan usik..

tapi biler dengar suara dia yg lemah lembut gemalai tu buat hati org cair hehe..

pagi tadi saya borak2 ngan dia dlm keter.. masa tu baru balik dr umah ayah mentua saya, saya mintak tolong ayah mentua saya amik bungkusan kat pos office, ari tu posmen dtg kami tak dak umah so kena la pi kutip sendiri.

"shisha sayang atuk.." pas tu saya tanya la dia.. "mama? shisha sayang mama tak?".. dia jawab "mama pegi kejer.." "ye la... mama tau la mama nak pi kejer ni..tapi shisha sayang mama tak?..pas tu dia jawab.."sayang pun" haha apakah? salah penggunaan ayat tu shisha oii keh keh

saya rasa mesti dia nak cakap..sayang jugak.. atau pun shisha pun sayang mama ha ha

nota kaki://
marina & lynda - macaroni tu, sup dia buat cam sup biasa.. tumis dulu bunga lawang, kulit kayu manis, buah apa tu pegaga ek ala yg putih tu yg selalu masukkan dlm sup tu la.. mmg cam nak buat sup biasa yg kiter makan tu :-). Akak letak kiub pati ayam sekali. Tapi mmg sedap oo makan.. esp biler perah asam limau & letak cili padi.. mmm nyum nyum..eheheh

1 comment:

DYLA said...

shisha.... sampai mcm tu skali ye kak... suka dgr perangai shisha ni. manja.

Google