I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Thursday, September 03, 2009

Kisah Seram Benar di bulan Ramadhan

Seriyes u olls tak tipu... kejadian berlaku sabtu malam ahad yg lepas.. Lebih kurang pukul 4 pagi, saya terjaga..saya dengar bunyi nafas haris macam semput.. (lately ni kan selalu hujan.. haris tak tahan sejuk.. senang jerk dia kena batuk & selsema)...saya dah risau takut dia kena asthma.. terus saya pi turun amik ubat batuk & ubat demam.. masa ni badan dia dah start nak panas... pas tu terus dia tido balik tapi bunyi nafas dia masih kuat..

Pukul 5 cam gitu kami semua turun sahur, saya, hubby, maid, najihah & danisha.. kebetulan danisha terjaga..so ikut turun bawah jugak la dia.. baby & haris jerk yg tinggal kat atas.. Lepas dah habis sahur lebih kurang kul 5.30 cam tu.. naik bilik.. rasa badan haris panas giler dah.. mula la saya cuak.. terus saya amik towel kecik letak atas kepala dia..pas tu saya cakap haris kena minum air tau.. badan haris panas sangat ni.. masa ni hubby dah suh haris naik tido atas katil...

masa saya turun gi dapur amik air tu, tetiba saya rasa cam seram sikit.. so saya kata oh may be perasaan saya jer kot sebab masa tu lampu semua tutup..so gelap la kan.. biler saya naik atas jerk.. masuk2 jerk bilik hubby cakap.. haris kata nampak benda.. Haris menangis sambil tangan dia tunjuk kat atas siling.. "mama.. tuu... syaitan situ.. dia tgk haris.. haris takut".. sambil kejap2 tarik selimut tutup muka dia..pas tu dia menjerit cakap..situ..situ.. saya & hubby ni masing2 dok baca ayat kursi hembus2.. kepala saya ni tok sah cakap la.. kembang jer saya rasa.. bulu roma semua tegak berdiri.. huhu.. hubby terus gi amik wudhuk kebetulan subuh baru masuk.. terus dia azan & solat subuh situ..

Benda tu still ada situ.. tak mau lari..kami bawak haris turun bawah.. hubby pasang surah rukyah kat dvd... benda tu still ikut kami.. haris dok tunjuk merata.. biler dia kata..itu.. belakang mama.. huk aloh.. lembik saya rasa..tapi muka tetap maintain depan anak2.. saya dah geram saya pi amik air yassin saya percik2 ker atas.. haris suruh saya percik lagiks.. biler saya baca ayat kursi hembus.. haris pun turut hembus2... najihah yg tak nampak apa2 pun turut hembus2.. nasib baik baby lena tido..danisha pun ok.. naik atas saya solat subuh..lepas tu amik quran baca surah yassin.. sampai la biler dah cerah haris dah letih & dia terus terlelap.. Pagi tu siap2 bawak dia pi klinik dia jaga jer dia tanya saya.. "mama dah cerah ker? dah tak der syaitan ker?".. saya jawab...dah ..dah tak der.. pas tu dia jawab.."syaitan tu dah lari..pegi umah belakang yg ada tulisan2 cina tu.." deret belakang umah saya tu ada umah org india & cina.

Sib baik la dulu2 masa hubby dok JB tak der jadi menda2 misteri nusantara macam ni.. kalau tak mau haru jugak..

Lepas kejadian tu, kami bincang2.. kebetulan hutan sebelah playground yg sebelah umah saya tu dorang tgh teroka la ni.. dr bukit bukau yg penuh pokok kelapa sawit, la ni dah jadik terang benderang..dorang nak buat highway katanya.. sampai taiping.. so kami kata..may be benda tu tempat dia dah kena kacau so dia larik keluar la..kebetulan masa dia melintas umah kami tu dia nampak lak haris yg tgh demam.. tubuh tgh lemah tu yg dia nak test power kot huhu... alhamdulillah lepas tu haris dah kebah & tak der dah nampak2 benda tu lagi..

Biler tanya dia, benda tu camana..dia kata macam monster..mata kuning.. dia tengok haris jer.. haris takut.. apa benda la tu ek? ish ish ish..

3 comments:

saudah said...

ish meremang baca..ingat time ramadhan sumer kena ikat..

linda said...

betoi... meremang baca n3 kak ed ni...

isya said...

meremamg gak bulu roma tgh baca entry ni.. nasib baik takde apa2kn..

Google