I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, May 20, 2008

Santapan Rohani

Akhir2 ni saya sukar nak kawal kemarahan saya... saya rasa saya mesti buat sesuatu...Mungkin saya perlu beri rohani saya santapan...ye lah jiwa pun kan perlu diberi makanan..makanan jiwa adalah solat..zikir...mengaji etc...kalau tak hati akan mati. Solat tu memang tak tinggallah kan tapi dah lama jugak ni saya tak ngaji lepas solat...selalu tergopoh gapah jer lepas solat esp bulan ni saya on stand by dan kadang2 bila malam balik lepas solat Isyak terus tido pasal pagi2 kul 5.30 dah bangun kan...kul 6.30 saya dah kuar umah pi opis...
Member saya kat opis AZ, bagiks saya dengar zikir2 ustaz Asri ni...tq AZ...tenang sikit jiwa aku bila buat kejer sambil dengar alunan zikir ustaz ni..memang best..aku burn kat hdisk yer AZ hiks..

Munajat

Tuhan...ku bisikkan kerinduan
keinsafan pengharapan
Tuhan...ku sembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan
Bisikan kuuntukmu
Munajatku mohon restu
Semoga cintaku bukan palsu
Pada desiran penuh syahdu
Gelombang lautan rinduku
Munajatku dalam syahdu
merindui maghfirahmu
Mardhiah Mu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku
Kurindukan pimpinan Mu
Keagungan Mu dalam doaku
Kebesaran pada kudrat Mu
Ia membina rohaniku
Tuhan...
ku bisikkan kerinduan
keinsafan pengharapan
Tuhan...ku sembahkan
pengorbanan
membuktikan kecintaan
Ujian kepahitan
Di dalam kehidupan
Padanya ada kemanisan
Ketenangan & kebahagiaan
Bayangan syurga idaman
Munajatku dalam syahdu
merindui maghfirahMu
Mardhiah Mu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku
Kurindukan pimpinan Mu
Keagungan Mu dalam doa ku
Kebesaran pada kudrat Mu
Ia membina rohani ku
Tuhan...
Kubisikkan kerinduan
keinsafan pengharapan
Tuhan...ku sembahkan
pengorbanan
membuktikan kecintaan...
Senilagu: Nawawi Ibrahim / Amin
Senikata: Nawawi Ibrahim

3 comments:

viruspadu said...

bagus kak

contoh yang baik untuk anak2

dan contoh yang baik utk saya jugak

Ayu said...

haaaa aku setuju dgn tindakan ko ED.. hehehehehe

PerantauSepi1306 said...

ye ed... memang manusia selalu lupa.. paling mudah ucapkanlah astaghfirullah selalu bila terasa nak marah.. insya allah leh cool down dengan cepatnye.. begitulah hikmah dan kebesaran zikrullah... hmm aku pun dah lama tak ngaji lepas solat... nak kena buat balik ni.. supaya hati sentiasa tenang.... :)

Google