I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Thursday, May 08, 2008

Aktiviti merehatkan otak

Semalam kan saya busy satu hari...jadiks petang tu nak release tension punya pasal saya belasah jer pegi fitness first...sajer nak melonggar2kan otot2 badan dan kasik berpeluh sikit..asik dok dlm aircond yg suhunya mencapai tahap bawah beku dah ni kan...otak pun dah nak beku huhuhuhu...


Saya sangat beruntung tau u olls sebab masa saya join ni saya dapat HPnyer corporate rate...RM130 sajork yuran dia tiap2 bulan...dan keahlian saya ni passport maknanya saya boleh pegi kat mana2 branch fitness firts termasuk kat singapore...tapi yg singapore tu terhad 30 kali setahun sajork...sekarang ni kalau passport mana leh dapat RM130...kurang2 RM170+ tau....keahlian biasa pun la ni RM145 maknanya kalau kita register kat fitness first caw. uptown kita just boleh pegi yg kat uptown jer..kalau kita register kat menara manulife..kita leh pi yg kat menara manulife jerk...tak best kan? Satu lagi masa saya register ada promotion tak yah bayar admin fee (RM99) , tak yah deposit...so saya bayar yuran bulan tu sajer...tu pun masa saya join tu kan dah nak dekat hujung bulan so dia prorate kan ikut bil hari yg tinggal utk bulan tu so saya cuma bayar RM30+ jerk ....untung kan saya u olls...tapi lepas tu bulan2 seperti biasa kena bayar RM130 lah...saya terus tolak gaji....senang tak yah pikir2 nak pi bayarkan...

Saya suka exercise...jgn tak tau dolu2 saya ni atlit yg berjaya masa kat sekolah eheks...poyo laks puji diri sendiri kakakaka...masa saya kat mrsm terendak, melaka saya wakil peringkat negeri dalam acara lari2an tau...(400M, 4X400M, 800M,1500M)...saya hampir2 wakil melaka masa tu utk msm yg akan buat kat penang tahun tu (1992) tapi atas sebab2 yg tak dapat dielakkan saya tak jadiks wakil huhuhuhuhu...hmm..mana ntah pegi semua pingat2 saya tu pun saya tak tau mana saya letak..kakakaa....ada yg dah patah2...rasanya semua dah kena buang kot kakakaka...

Tapi entah kenapa bila masuk u saya malas nak masuk benda2 tu semua...so saya low profile jer la kat u dulu ekekeke...

Beg ngan baju2 & kasut memang sentiasa saya spare kat bawah meja kat cubicle saya ni..so bila saya nak pi senang la kan..

Ok berbalik pada citer saya semalam kan...sharp kul 5.15 saya ngan sorang lagiks member opis cabut pi fitness firts kat uptown 5....kitaorg nak join body jam class kul 5.40. Huh bersemangat tu u olls...Macam2 steps...ada step tango..cha..cha..tarian robot yg saya buat ntah apa2 kakakaka...dan saya tgk instructor pompuan tu punya lah berpeluh sakan kan...yg saya herankan naper saya tak berpeluh sangat aa kakakka....ye la pasal lain step yg dia buat lain yg saya buat kakakka...saya mana la terror part2 gelek2 bontot ni u olls kakakaa...

Lepas dah habis class body jam tu saya ngan member saya tu terus masuk sauna lak..lebih kurang 20 minit pas tu kitaorg mandi2 siap2 pakai baju tido..eheh...baju tido laks...seluar trek spare ngan baju t-shirt bersih.. balik opis...solat maghrib pas tu hubby saya sampai terus kitaorg balik berdesup ker puncak alam....sampai puncak alam saya belasah makan dengan banyaknya kat kedai tomyam...hahahha...hampeh....habis nak ganti lemak2 yg berkalori2 terbakar tadi tu kan...hahahhaa...camana la nak dapat perut flat macam papan cam instructor pompuan tu ntah....hik..hik...hik....

Sampai umah saya sangat soka pasal badan dah bersih kan boleh terus main2 ngan anak2...tukar baju tido...solat isyak dan bum...titun...hahahhaa

Oh ya lupa nak habaq...kat fitness firts ni selain ada equipment utk exercise, gym etc ada jugak class2 yg best cam body jam, body pump, pilates, yoga, cycling dan ada jugak sauna, mandi stim etc...best kan ...merehatkan otak lepak2 dalam bilik sauna atau mandi stim...best!

1 comment:

Naidanish said...

hehe tq gak ed sbb jenguk blog saye..
bace entry fitness nieh tingat blk thn lps sy ade join celebrity fitness One Utama..mmg best giler esp the last part-mandi sauna..lps tu rase fresh giler kan!
tp skang sy dh stop sbb xde mase nk gi, byk keja..asik blk lmbat je..tensen..

Google