I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, May 07, 2008

Busy Bee

Minggu yg busy...sekali sekala lets the pictures do all the talking ya hihihi :-)





Saya sebenarnya tgh clone satu database production system saya ker uat instance then lepas tu kena configure sekali load balancer kat 2 apps server dia pass tu bila clone dah complete & system dah up saya kena apply pulok 70 patches u olls..huhuhu...user nak by Friday kay..so dr semalam saya bertungkus lumus ni u olls...ini lah kejer sebagai seorg oracle apps dba. Semua ni saya buat sengsorang..huwaa...one man show babeh...sorang lagiks dba cuti 2 minggu sorang lak lagiks buat projek lain.....caiyuk2...tapi walau busy camana pun saya suka & enjoy kejer saya ni tau..i do love my job muaahhss...saya suka menda2 technical macam ni...kalau ikutkan saya dah buat benda ni semua hampir 10 tahun...ohh....lama jugak yer saya dah kejer...terasa cam baru jer lagiks grad dr uum tu..hmmm...btw bila la gamaknya saya nak sambung exam saya yg tertunggak ni..ada lagiks 3 exam u olls sebelum saya certified as Oracle Certified Profesional DBA....pasal saya baru amik satu exam sajork kakakkaa..tapi saya lulus dengan jayanya tau exam tu...hahahaah..then cita2 saya nak sambung lagiks sampai saya dapat Oracle Certified Master dba...bila tu? entah lah...janji angan2 tu yg penting dulu kan ekekekeke....

psst: busy2 pun sempat update blog jugak ekekekek

2 comments:

viruspadu said...

akak

saya pun suka sgt kerja2 teknikal

tp dah masuk gomen, kene wat management... voring tauuuu

abis skill saya lenyap2 begitu sahaja uwaaaa...

akak cepat2 la amik xm tu, konfem lulus dengan jayanya tauuuuuuuu

Naidanish said...

sowi ye menyampuk jap
1st of all slmt berkenalan ye ed sy dulu buat dip IT, tp lps abes blajo, susah nk dpt keja bidang IT kat seremban..last2 keja admin & skrang ni buat payroll plak!
tau jela bile dh keja opis ni, jadik lupe sume2 mende programming tuh..rugi je belajo rasenye..

Google