I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Friday, May 02, 2008

Astro yg sungguh tidak prihatin

U olls tau tak semalam 1 May 2008, kul 7 malam astro ada tayangkan semula Royal Charity concert yg najihah participate ari tu kat saluran 552 TVIQ. So najihah ni punya la excited kan...siap tepon atuk, wan, tok Ba & mak tok kat kelate , pak ngah kat sarawak , mak su etc semua lah...pesan suh tengok... Najihah pulak tu mintak nak tgk astro kat umah wan & atuk dia...biasa lah dia nak pot pet ngan wan dia la tu... jihah sorang yg pi...ala umah wan & umah kami dokek jer...tak sampai 10 minit perjalanan ekekeke...kebetulan tengahari tu lepas kami satu family termasuk wan & atuk pi lunch kat restoran shah alam, jihah tak nak ikut kami...biasa la dia nak ikut wan dia pi Giant nak kenen beli benda la tu...so kami terus balik umah lah lepas tu...jihah lak terus lepak umah wan dia.

So sebelum kul 7 semua dah terpacak depan tv...sekali bila aku tgk kat info..waktu siaran kul 7 hingga kul 8...dlm hati aku dah terdetik...eh sempat ker nak tayang semua ni..pasal ada dlm 32 persembahan dr 32 smartreader seluruh negara...dah lah masa aku pi kat hotel tu persembahan dr smartreader puncak alam kat last2...risau jugak la aku dia tak sempat tayang concert najihah...tapi aku sedapkan hati...may be dia tayang sikit2 kot...so dapat la tayang semua kan... tunggu punya tunggu...sekali sampai habis...sampai dia tunjuk penyerahan cek derma pada Agung...tak der persembahan najihah...aduh...aku dah terdetik camana perasaan jihah ni kan...

Sekali tetiba tepon berdering...mak mentua aku tepon...najihah menangis pasal astro tak tunjuk persembahan dia...hati aku masa tu sayu sangat...kesian sangat kat najihah..aku tahu najihah kecewa...dia punya la berharap dpat tgk persembahan dia kat tv kan....tak tau camana nak pujuk dia...sib baik aku ada amik video dia menari so aku cakap kat dia tak per mama kan ada amik video jihah lagipun nanti teacher bagi cd tu...nanti boleh lah tunjuk pada mak tok & tok ba....lagi aku sayu bila haris pun turut sedih...dia tunduk kat peha aku macam nampak sedih sangat sambil tanya..ana kakak? Masa tu aku tetiba rasa geram yg amat sangat pada astro...dah lah bebudak nih bertungkus lumus praktis nak buat persembahan depan agung...agung pun leh tunggu semua persembahan budak2 ni sampai habis walaupun masa tu dah kul 11 malam...tak leh ker dia bagi peluang kat semua budak2 tu masuk tv...dapat tunjuk sikit2 utk setiap smartreader pun jadi la kan...bukan mak bapak pun yg nak tgk sangat..tapi budak2 paham2 lah camana keterujaan dorang ni kan...dah lah yg astro tayang tu semua smartreader dr cawangan2 yg elit cam hartamas, usj etc...aku rasa tak adil & double standard la pulak kan...mentang2 lah kami ni dok nun jauh kat puncak alam kan...tapi kami bayar yuran yg sama aper..kan..

Entah lah tapi aku pujuk jihah & cakap kat dia tak apa lah..lagi pun persembahan najihah paling best malam tu..ni aku cakap betul bukan setakat nak sedapkan hati jihah...tapi aku cakap betul persembahan dr puncak alam paling best malam tu...tak caya nanti aku upload video jihah nari yer :-)

Aku cuma boleh ajar najihah utk menerima semua dengan hati terbuka...bukan semua kehendak kita dapat dipenuhi selalu dan jangan mudah frust atau kecewa..life is all about choices...You choose how you react to situations...You choose how people will affect your mood...It's your choice how you live your life!!

Tapi kan kesian anak aku huhhuuhuhuhuhuhu

1 comment:

viruspadu said...

kesiannya najihah

tak baik la astro wat gitu kan

kemain semangat dia nak tgk kan...

alahai sedih pulak hati saya ni tau

akak letak video dia ek, saya nak tgk la

Google