I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Friday, December 04, 2009

Tahniah Abg Long Edham!!


Edham with mak tok.


Ini anak adik saya (Edlee) yg sulung.. nama dia Edham... baru 5 tahun lahir sama tahun & bulan ngan Haris cuma dia tua 11 hari.. Abg Long Edham ni lahir 5/5/2004, haris lak lahir 16/5/2004.

Sebenarnya saya nak citer ttg rasa kagum saya pada Edham ni.. Dia masuk tadika PASTI kat p.mas kelate ni agak lewat jugak..dlm bulan 3 ker 4 tahun ni la.. Tapi giler kagum saya sebab dia dah boleh membaca dengan lancar masa saya balik raya bulan 9 ari tu.. siap baca paper lagiks okes.. pas tu baca hafal surah al-fatihah, ayat kursi & beberapa ayat lazim lagiks... saya kagum betul dengar dia baca ayat qursi tu dengan betul, laju & lancar jerk..suspek giler gue..

Pas tu masa nak hujan, ada la guruh semua kan... angin pun kencang..tetiba saya tgk dia dok baca kumat kamit kuat2 zikir u ols.. huhu saya pun tak reti zikir yg dia baca tu huhuhu... pas tu saya tanya adik saya..naper edham tu? Adik saya cakap..tu dia tgh berzikir la tu..dia takut biler guruh, petir & angin kuat.

Baru2 ni Edham dapat no.1 kat tadika pasti tu bagi semua budak2 umur 5 tahun... Semoga Abg Long Edham terus berjaya dunia & akhirat..amiin...

1 comment:

SharHanah® said...

Sejuk perut ibu Edham mengandungkan dia ... Bagus la, kecik² dah pandai kan..

Google