I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Saturday, July 05, 2008

US Trip - Part 2 : Shopping brg @Giant & Masak2

Sesampai jerk kat hotel saya amik gambo dulu..ye la masih cantik & tersusun kan hiks.. pas tu gi toilet apa yg patut terus call Prakash, colleague saya dr Singapore yg dah sampai awal 2 hari dr saya..tanya dorang dah makan lum.. dia ckp dorang dah tapau tapi dia tak kisah nak bawak saya kuar gi beli food etc.. so saya cakap saya nak pegi giant beli brg2 masak sikit...


Saya beli telur, udang, minyak masak, bawang, air minuman, sweat&sour sauce, garlic & chili sauce, sayur kobis, baby carrot, capsicum, dan buah pear 2 bijiks..semua sekali USD31.12. Tapi ni semua saya leh claim so saya tak risau..janji ado resit.


Ni pulak saya bawak dr msia letak dlm luggage.. beras, kari ayam, perencah nasik goreng & kiub ikan bilis hiks.. beras sini ada tapi tak syok macam beras msia la.




Lapar giler perut saya neh.. so bermula la acara masak2..panaskan kari ayam dlm microwave, goreng telur, potong timun buat ulam pas tu tetiba cam tak best jerk tak pedaskan.. terus potong bawang sikit, amik chili & garlic sauce yg saya beli kat giant tadi campur ngan telur goreng..haa...baru kena ngan selera saya pedas2 neh kan.. hiks :-). Memula ari tu saya pi tesco ingat nak cariks la kan Brahims nyer rendang, sambal tumis yg segera semua2 tu sekali tak jumpa u olls..terus beli kari segara dlm tin sajork kat kedai runcit biasa kat puncak alam tu..huhuhu...tadaa.. telur goreng sambal saya yg cincai bersama timun hiks..yummy..gambar2 bawah ni semua blur coz amik guna camera phone. Sebab masa tu tak leh guna camera pasal tgh dok transfer file2 dr camera ker laptop.



See..menu saya hari ini...err jemput makan yer u olls..hiks..ala lauk pauk korang lagiks mengancam dr saya punya neh kan hiks..Tu dia..u olls..lapaq punya pasal..sapu licin hiks..


Ok lah..nak kena titun neh..tak leh ikut waktu mesia..kang esok ngantuks pulak saya..nite..nite! Hiks..esok nak masak nasik goreng pulak lah..

ps:/ saya rindu giler kat hubby & anak2 huk huk..

1 comment:

Zu Ismail said...

Hai kak.. nin baper lame lagik nin... dah rindu-rinduan.. he he he...gambor tuh cam dalam dim light jer kan... memang umah kat sana pakai lampu gitu kut.. harituh kakak gi umah kawan kat saner pun die kate umah oang tuh tak terang lampunyer.... saya add link akak sebab nanti saya lupe nak singgah lagik....

Google