I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Saturday, July 05, 2008

US Trip - Part 1: Alhamdulillah dah selamat Sampai

Alhamdulillah saya dah selamat sampai ke Phila. Flight saya pukul 8.40 pagi 5 Julai (sabtu) waktu malaysia. Saya selamat sampai Newark International Airport, New Jersey pukul 6.40pagi 6 Julai (Ahad) waktu malaysia..perjalanan hampir 23Jam. Tapi waktu sini masih sabtu 6.40 petang. Transit satu jam setengah kat stockholm, sweden. Nanti pasal perjalanan saya etc saya citer kemudian yek.. neh saya nak citer dulu pasal ketibaan saya di US dan hotel tempat saya tinggal.
Sesampai jerk kat airport limo dah tunggu saya.. kali neh dia pegang kad tanda nama saya "E.RAHMAN"..sebenarnya sebelum neh lagiks kelakar pun ada..dorang tulis nama saya "E.BINTI"... sib baik la saya neh tau agak2 mesti neh nama saya kan..hahahha
so naik limo terus menghala ker Horsham dimana saya akan menginap nanti. Sempat gaks la saya snap beberapa gambo masa dlm limo. Dia terus bawak saya ker Candlewood Suite, Horsham PA. perjalanan lebih kurang 1 jam. Dah sampai tu terus bayar & bagi tips USD10 dollar sajork kat dia..huhu kedekut tul saya neh hahha... ala bagi tu pun kira ok la kan.. walaupun USD10 hiks..kira kalau convert dah RM32+ dah tu aa...hiks
pemandu limo saya.
Selalunya kan saya stay kat Homestead Studio Suite tapi kali neh saya tinggal kat Candlewood Suite pulak..best jugak..paling best katil & bantal dia yg sangat lembut & empuk gitu..syok..

Lain2 sama jerk ngan homestead..ada kitchen, periuk belanga, pinggan mangkuk etc..
katil dengan tilam & bantal yg lembut lagiks empuk.
TV & Aircond/Heater
pemandangan pintu masuk, dapur & meja study dr katil. pemandangan pintu masuk & kitchen dr sudut TV..pintu sebelah katil tu pulak pintu toilet.
kitchen yg dilengkapi dengan microwave, dish washer machine & peti ais yg besar gedabak.

Dishwasher

periuk belanga & cuttlery

pinggan mangkuk didlm kabinet.

lastly...toilet hiks..

Ok lah..saya dah ngantuk sangat neh..sini kul 12.43 malam...saya sambung citer kisah perjalanan saya & apa saya masak malam neh later kay.. till then daaa..

1 comment:

Kopi Suam said...

Ed janganmlupa ambik gambo keliling banyak2..buat tatapan orang2 yang tak pernah sampai ni hik hik hik

Google