I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Saturday, July 12, 2008

Trip to US - Part 6 : Alhamdulillah..Mission Accomplished..yehaaa!

Alhamdulillah mission utama saya ker US selesai dengan jaya nya...clap2 clap2 hiks.. Kali neh saya dapat siapkan bahagian saya dlm waktu yg sangat singkat..mak happy nyah..sangat2 happy :-). Kalau tak selama seminggu neh la perkara neh yg asyik meresahkan saya... takut la apa2 during DR saya tak dapat nak selesaikan dengan jayanya..tak leh nak up kan system company saya dengan jayanya.. :-)

Semalam (jumaat) kami beramai2 berangkat ker Sunguard Disaster Recovery Center, Philadelphia.. actually saya & Janet (Baan Admin) pegi lambat sikit pasal bahagian kitaorg start lambat sikit..ye la..kitaorg kena tunggu sun admin & AIX admin restore & recover OS dulu kan baru kitaorg leh start. So saya tunggu Janet amik saya kat bilik.. Janji ngan janet amik saya kat Candlewood kul 12..

On d way gi Phila, Janet bawak saya ikut jalan kampung..masa neh saya dapat tgk rumah lama2 yg sangat cantik..saya suka area perumahan & rumah dorang yg sangat bersih & cosy...rumah2 yg dibuat dr batu blok besar2 yg sangat cantik..campur ngan papan....kitaorg borak macam2..dr hal camana kami jumpa hubby masing2.. etc..sampai lah lain2 hal pasal cara hidup & budaya kita...Janet neh sgt berminat nak tahu macamana kehidupan kita kat msia... dia siap tanya saya apa yg berbeza live dorang kat US ngan live kita kat msia.. Fort Washington tempat saya datang neh kira kalau kat malaysia cam kampung la u olls..macam pekan kecik sajork... so komuniti dia sangat best.. pas tu mmg mendamaikan... Sempat la jugaks saya snap beberapa gambar masa dlm keter neh... lebih kurang 4o minit gitu sampai la kami kat Philadelphia city.

Philadelphia city neh bandar besar... ada tempat yg kotor & ada jugak tempat yg bersih..kat sini ramai org black/negro...dan ramai jugak org2 yg merempat tido tepi2 jalan..homeless..takut oo kalau jalan sorang2..lagipun crime rate sangat tinggi kat Phila city neh.. Ada lorong2 yg cam kita selalu tgk dlm tv..penuh ngan org negro..dorang bakar sampah dlm tong pas tu kumpul panaskan badan kat situ..memang menakutkan..coz dorang pandang kita dengan tajam oo..cam nak makan jerk... ye la dorang neh semua yg x der umah & tido kat kaki2 lima..

Kitaorg sampai Sunguard lebih kurang kul 1 lebih...so sesampainya register & amik batch..saya terus ker tingan 6..kat bilik RS6000.. tgk2 dorang semua yg lelain kat pantry tgh lunch..dorang belikan saya plain pizza...pizza with cheese & tomato sajork... So belasah makan dulu..

Tunggu dalam lebih kurang kul 2 baru lah saya dapat greenlight utk start restore & recover oracle database utk baan application...alhamdulillah may be sebab sebelum neh dah penah ada experience buat DR then dah ada proper documentation dr DR yg saya perform sebelum neh..so dah take note segala error yg pernah saya encounter.. lebih kurang kul 7 saya berjaya up kan baan system company saya..pas tu pass pada Janet utk buat testing etc.. alhamdulillah..dalam masa yg sama saya dapat pulak greenlight utk start recover oracle apps 11i saya..so start dlm kul 7 lebih gitu... kul 7.40 kitaorg reramai gerak gi dinner....restoration saya tgh jalan...saya biarkan ajer script tu running....jenjalan reramai..saya tak takut sangat la sebab reramai kan lagipun ramai lelaki so rasa selamat la sikit... oh ya DR kali neh kami pakai t-shirt DR yg sama semua org..kekunun nak kasik seragam & dan nak amik gambar DR team pasal dorang nak letak dlm website kns worlwide..eheheh..glamer mak nyah..ekekeke...

Letih gak la menapak...lebih kurang 10 minit jugak lah..kami pegi satu restoran itali ni..apa ntah nama 'Maggiano's Little Italy'... punya la bapak ramai org kan..sampai kitaorg tunggu 30 minit sebelum dapat duduk kat meja... saya masa neh sangat penat dan mengantuk....saya takut saya tumbang jerk..so saya belasah dok kat kerusi kat bar dia hiks...

Saya order 'Lobster Raviolli'...pergh sedap u olls...tapi dorang neh kan kalau serve banyak giler kan..so sebab sedap sangat kan so yg saya tak abis tu saya mintak tapau hiks....pas tu sementara tunggu food sampai saya yg sgt2 exhausted neh bantai jerk tido kat meja hiks... ....pedulik..hahaha...kitaorg selesai makan lebih kurang kul 10 malam...so menapak balik hotel balik.. saya continue buat kejer...sesampai jerk saya tgk restoration dah complete so start buat recovery pulak..dah selesai recovery tetiba ada problem pulak dr apps server tak leh login to database..so masa saya banyak habis troubleshoot login error ni lah.. alhamdulillah akhirnya saya berjaya up kan dengan jaya nya lebih kurang pukul 1 pagi huhuhu..masa neh mmg dah penat giler u olls saya neh...actually company dah book kan Marriot Hotel tu utk kami bermalam so kalau belum settle atleast leh balik merehatkan diri kat situ sebelum continue kejer lagiks kan..tapi sebab saya & Janet dah settle part kami..kami terus decide balik Fort Washington..malam tu jugaks... eheheh..esok dah tak der benda nak pikir.. lega...Alhamdulillah..syukur... Janet hantar saya ker Candlewood..on d way back tu saya dah tak tahan ..saya dah terlelap ...sian Janet drive sorang2...hiks.. ye la saya kan pregnant u olls.. lain sikit penatnya berganda dr org yg tak pregnant neh..so Janet pun paham.. sampai Candlewood kul 2.30pagi... masuk bilik gosok gigi, basuh muka, tukar baju tido..solat isyak..terus bum... letak kepala jerk lena sampai pagi...sampai kul 5 pagi saya tak sedar alarm bunyi utk solat subuh...saya sedar2 jerk dah kul 8.30 pagi..dah cerah...matahari dah tinggi hiks...

Hari neh (Sabtu), Janet janji nak bawak saya pegi shopping stroller...hiks..best.. kul 12 jap lagiks sampai la Janet :-)

Oh ya masa dlm DR tu saya solat semua dlm bilik tu..so saya jadiks perhatian semua org :-)

Gambar kemudian saya upload..bye..nak siap2 kuar dah neh hiks

2 comments:

Anonymous said...

The most burden to be settled 1st =). Lepas ni kak ed bleyh jalan2 dah... hehehe.. maintask dah siap~~~~ ei sronotnye~~!

PerantauSepi1306 said...

congrats ed! dah settle dah task ko.. lega kapla kan.. mana bley DR xde prob, tak thrill la kan ;D

Google