I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Sunday, August 15, 2010

Ramadhan kali ini

Ramadhan kali ni sgt best sebab?

Pertamanya.. saya dapat berbuka bersama2 famili.. tahun lepas saya kejer shift sorang2..bukak posa kat opis sorang2..mengimbau kembali posa saya sorang2 kat opis taun lepas ekekeke http://edrina.blogspot.com/2009/08/berbuka-pada-hari2-bekerja.html

Keduanya... taun ini saya balik kejer ngan hubby..balik umah mandi2...angkut anak2 & maid gi umah mak mentua saya yg dekat secoet tu.. mak mentua saya masak..yippie yeay.. terima kasih mak..see mak & ayah mentua saya benar2 mertua TERBAIK!!!..sebelum posa diskas2 ngan dorang..pas tu hubby kata nak harap saya masak utk berbuka harus lepas terawikh baru dapat makan ekekeke.. pas tu tak sedap jugak kalau hari2 beli kat param... so mak mentua kata..mak masaklah simple2.. makanan masak kat umah lagiks sedap kan... pas tu dah habis makan.. tapau makanan utk sahur pulak.. fullamak terbaik wok.. mana nak dapat mertua macam dorang neh... sentiasa ada disisi kami tak kira waktu susah atau senang... sayang dorang!!!

Mak masak harus lah sodap... masak dgn penuh kasih sayang kan..org tua masak mmg sedap kan walaupun masak simple sajork..pulak tu meriah berbuka ramai2.. kadang2 adik ipar saya & famili dia yg kat jelutong tu pun dtg berbuka kat umah mertua saya tu..so dah macam kumpul2 malam raya pulak.. mmg meriah..sgt best!

Ramadhan kali ni meriah dgn anak2 yg semakin bertambah & membesar.. alhamdulillah!

No comments:

Google