I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Monday, August 02, 2010

Smartreader Kids Amazing Race - Green our world

Sukan tahunan smartreader kali ni dorang cuba buat kelainan.. dorang tukar dgn aktiviti treasure hunt ala2 amazing race.. dorang buat kat taman pertanian bukit cerakah.

Kami pegi bertiga jer..saya, hubby & haris.. anak2 yg lain tinggal rumah..kebetulan parents saya ada kat umah, dorang dtg dr kelantan sebab cousin saya kawin kat putrajaya... pagi2 lagi kul 7 lebih kami dah kuar tuju ker bukit cerakah.. registration semua kul 8.30 cam tu la..

sesampai jer haris terus tuju benda ni dulu

Semua kumpul kat sini dulu utk registration & briefing.

Babah tgh baca paper..gambar blur sebab zoom dr kejauhan guna hp norkiah cabuk saya sajork..oh minggu depan dapat blackberry company lorr..haha tetiba..iklan sebentar ekekeke
Group saya & haris.. sorang budak kena sorang parent temankan.. dlm satu group tu ada 6-7 pasangan mak/bapak anak.. saya group no 37, group paling last sebab ada 37 group semua.
Pergh punya lah menapak turun naik bukit kat dlm tu..saya rasa ada dlm 6km.. kaki punya lah sakit tok sah citer laa.. sib baik la grup saya ni okes.. tak der lah semangat giler pulun nak menang.. kami jalan santai2 jerk..just utk leisure luangkan masa sama anak2... haris tok sah citer la..tetap cargas & happy jerk..mama dia ni jerk yg termengah2 hahahhaa.. giler tau..turun naik bukit..jauh2 pulak tu..
ni kat salah satu check point..anak2 tgh buat puzzle dlm masa yg ditetapkan.

kat empangan air kuning..

Waktu tamat dia kul 12.00pm..group yg sampai selepas kul 12.15 akan disqualified.. grup saya sampai kul 12.30pm hahaha.. sampai2 jerk terus saya ajak hubby cabut.. tak kuasa nak tunggu sampai tahu saper pemenang & penyampaian hadiah.. walaupun semua group dapat hamper sebagai hadiah penyertaan.. punya lah panas terik.. letih..kaki pun sakit2 dah.. tapak kaki & betis..tsk tsk.. sampai hari ni betis saya masih sakit..nak kuar muscle kot hahahaha..sengal tul la..

Sib baik la tak bawak anak2 yg lain.. tapi dorang tak kisah sebab tok ba & mak tok dorang ada melayan kat umah.. haris pun happy jugak dapat join aktiviti tu.. cuma mak bapak jer la yg penat tak der rest hujung minggu lepas..ekekeke

No comments:

Google