I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, August 18, 2010

Kisah rantai berlian pemberian arwah nenda tercinta

U ols tahu.. nenek saya bukan org kaya..nenek saya tidak bekerja..hanya mengharapkan pencen polis pangkat konstable arwah atuk saya.... tapi nenek saya mampu menghadiahkan saya hadiah perkahwinan yg mahal macam tu kat saya..

masa saya mula2 bekerja dulu, gaji saya sgtlah ciput tet.. tapi tiap2 bulan saya tak lupa bagi nenek & parents saya duit gaji saya.. sebab gaji saya ciput makanya saya tak dapat bagi banyak sebab utk diri sendiri pun kadang2 terkemput2 nak tunggu akhir bulan.. saya bagi arwah nenek saya rm150 & mak saya rm250 tiap2 bulan.

Tapi u ols tahu tak, duit2 yg saya kirim pada arwah nenek saya, kebanyakan dia tak guna, dia simpan utk beli apa2 utk saya.. salah satu yg dia beli hasil duit pemberian saya tu, gelang berlian tu lah... kadang2 biler saya balik kelantan, dia belikan saya telekung dan sebagainya.. Masa saya dapat najihah, nenek saya paling happy..dapat cicit pertama..punya lah dia kasih pada najihah, dia belikan najihah rantai kaki & dia belikan saya kamera (kamera filem sajork yak waktu tu) supaya saya dapat amik gambar najihah banyak2...

Nenek saya mmg nenek yg terbaik.. penuh dengan kasih sayang & banyak berkorban utk anak2 & cucu2nya.. semua kawan2 saya yg pernah jumpa dia akan kata "untungnya ed dapat nenek macam tu..." "bestnya ed, nenek kau" nanti2 biler saya free saya citer pasal nenek saya. Idola saya sampai bila2 - Hjh Kamariah bt Syed Mohd Yusoff.

No comments:

Google