I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Sunday, February 07, 2010

aktiviti hujung minggu - updated tempek gambo sekeping kah kah

hohoho..gumuks nyer saya dlm gambo neh.. ni gambo saya ngan shiau fei & agnes (bos)

Aktiviti hujung minggu saya kali ni start ngan aktiviti jumaat malam sabtu yak u ols...ekeke

balik kejer jumaat tu, saya cakap kat hubby.. boring la awak..jom jenjalan ahaks.. hubby kata okes.. jom.. nak pi mana? since kami dedua bawak laptop.. selalunya kami akan pi melepak kat subang parade la.. hubby akan hantar cuci keter kat CARS dlm parking bawah tu.. kami mmg jadiks member utk car wash CARS neh.. utk livina & sylphy.. so sementara keter dicuci boleh la kami merayap kat situ tanpa bawak beg laptop yg berat itus.. dorang akan jaga.

Saya cakap kat hubby nak beli baju baby la awak.. so round2 dlm parkson, cuci2 mata, survey2 harga ahaks.. last sekali saya ajak hubby gi reject shop, sebab saya tau kat reject shop romper baju baby utk pakai hari2 comei2 jugak kan.. dan jugak murah.. hehe.. jadi lah utk pakai hari2 kan...

Mmg tepat jangkaan saya ahaks.. dapat lah saya belasah 5 psg romper baby boy comei2 utk baby umar.. ada carters, baby gap & old navy. argh sukak2..semua sekali utk 5 pasang tu RM45.. sepasang RM9. Kalau ada card metrojaya leh dapat RM7 sepasang.

Lepas tu terus gi dinner kat kenny rogers.. dah kenyang berdesup balik umah..

Sabtu malam ahad pulak saya ada company dinner... amway dinner & dance.. pagi bedua jerk ngan hubby.. kat one world hotel.. makan biasa2 jerk.. tak menarik pun.. buffet pulak tu.. tak sesuai tau..kalau staff sikit nak buffet okes la.. ini punya la ramai sebab campur ngan amway hq.. mmg tak sesuai la buffet neh.. nak kena beratur.. etc.. masa ni leh nampak la muka tegang masing2 yg dah kelaparan keh keh.. silap tegur mau kena baling ngan pinggan keh keh..

theme malam ni adalah 'sparkling' so ramai la yg pakai baju blink2 neh .. saya & hubby tak kuasa nak pakai blink2 ahaks.. kami pakai biasa2 sajork.. lagipun saya tgk geng2 AITS saya pung tak der yg pakai2 blink2 pung ahaks..pas tu ada la persembahan dr amway2 staf yg amik bahagian dlm slot "amway got talent".. ada la jugak persembahan yg lawak giler sampai pecah2 perut ketawa.. mmg very the raja lawak.. saya tak tunggu lama pung.. dlm kul 11 lebih gitu saya dah ngantuks.. lagipun saya dah dapat lucky draw utk table nyer kategory.. so chow jer la.. cam tak der harapan jerk nak dapat lucky draw utk individual category tu ahaks.. so saya & hubby dapat la philips clock radio tu 2 jibik.. satu utk saya..satu lagiks utk hubby.. haa cam gambo kat bawah ni la:
Balik umah anak2 dah titun.. dah pesan kat dorang semua esok semua kena bangun pagi2, mama & babah nak bawak pi jalan2..

Pagi ahad, pagi2 lagiks saya dah bangun, prepare breakfast.. masak sardin.. nak makan ngan roti.. lepas semua dah kenyang.. terus kuar umah pegi planetarium negara..

Hmm... harga tiket utk 3 dewasa & 3 org kanak2 semua sekali adalah RM15. Ok lah.. tapi kat dalam tu tak der apa sgt.. macam eh.. ni jer ker? Hmm rasa cam drpada kerajaan hantar Dr Sheikh tu gi melancong jalan2 makan angin kat angkasa lagi bagus kalau dia invest duit2 tu buat macam2 kat planetarium negara neh.. serius.. cam tak der apa2 sangat kat sini.. tgk2 semua pameran kat situ pas tu masuk la tgk lak tayangan filem 15 minit pas tu terus blah pagi subang parade... subang parade lagiks? hahahaha.. sebab kali ni maid saya nak shopping kasut yg dia berkenan masa dia tgk saya beli hbag sachs ari tu..

Sampai sana org punya la ramai, cam susah nak parking.. tapi sib baik ada jugak rezeki dapat parking.. terus pi tuju kat butik sachs.. saya lah galakkan maid saya beli brg2 utk diri sendiri yg mahal2 sikit.. ahaks... dah byk dah duit dia tu.. takkan semua nak hantar balik kg.. saya cakap kamu kejer penat2 beli utk diri sendiri sama la aisyah.. tu yg dia lagiks semangat tu haha.. so semalam dia belasah satu sandal, satu lagiks kasut bertutup.. dua2 tu after discount dapat la dlm RM130+. Saya cakap kat dia, haa sekarang baru kamu tahu kan.. beza pakai kasut murah dgn pakai kasut mahal sikit.. dia cakap betul la kak.. sedap pakai... :-).

Lepas tu terus pi makan kat fish manhattan.. dah kelaparan neh.. makan2 sampai buntat terus berdesup balik puncak alam..

No comments:

Google