I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, January 13, 2010

ngomelan dikala cuti

Gigi

Hari ni saya coti... saya sakit gigi..nyut..nyut..nyut.. sampai naik ker otak rasanya sakit neh.. semalam drive keter pun tak selesa... oh ya.. selasa & rabu saya kena drive sendirik pegi opis sebab hubby ada sesuatu yg penting kat KL selama 3 hari ni..*wink*.. malas betul rasa nak bawak keter pasal dah biasa dok bersenang lenang kat sebelah..tau2 dah sampai opis keh keh..

Masalah utama saya kalau peknen adalah gigi.. huhu gigi saya akan jadi sensitif & senang rapuh.. walaupun amik pil kalsium tiap2 hari.. banyak sgt kot kalsium yg dia tarik nak kasik baby.. adeh..deh.. tgh rasa menyucuk2 nih kat dlm saraf gigi tu..adoiilaa... dah telan panadol pun tak subside jugak sakit neh huhu.. ni saya tgh tunggu klinik gigi bukak.. apasal la lambat betul dia bukak..

Gigi geraham ni dulu dah pernah tampal.. masa saya peknen kat najihah.. tgh bekpes tetiba.. saya tergigit benda keras.. rupa2nya sikit dr gigi tu reput. masa ni sikit ajer..so macam tak kisah sgt la..

Peknenkan haris.. macam tu jugak..gigi yg sama.. reput sikit lagiks.. tapi tetap tak pi klinik sebab tak sakit haha..hampeh tul la..

Peknenkan danisha.. tetiba tampalan dia terkeluar huhu.. so berlubang besar lah dia jadinya.. tapi still tak rasa sakit.. apasal ntah malas nau nak pi klinik gigi.. yer la leceh tul la.. bila kiter pi kena buat appointment la apa la.. ish..ish..ish.. no good..no good.. jgn tiru macam saya yak u ols.. sekarang biler dah sakit baru menyesal huhu..

peknen qaireen pun sama.. tapi sebab saya baca masa peknen tak digalakkan cabut atau tampal gigi so saya ingat tunggu la biler dah bersalin nanti.. sekali lepas bersalin busy macam2 so since tak sakit biar jer la dulu.. sampai la peknen lagiks..

kali ni sebab dah sakit sgt so sgt tak tahan oo.. baru la hegeh2 nak pi klinik huhu... tapi boleh ker cabut tgh2 peknen ni u ols? huhu

Hubby

Semoga berjaya... intan tahu awak boleh.. Insyaallah..

Qaireen

Kepandaian baru qaireen yg saya perasan:
1. Babai
2. Ajuk org cakap kat tepon.. masa tu hubby tgh tepon org.. tetiba qaireen pun sama letak tgn kat tinga pas tu membebel2 macam konon2 tgh cakap kat tepon jugak lah.. hahah cute giler..
3. Suka ajuk apa yg saya cakap.. contoh saya bebel2 sambil dukung dia "mana susu baby ni?".. pas tu dia ikut cam lebih kurang ada bunyi gak la "na..bibi ni.." hahaha.. alahai qaireen..

Najihah & Kumon

masuk ni dah 2 minggu najihah buat h/w kumon hari2.. masa memula masuk dulu..amik 1st 60 soklan najihah cuma sempat siapkan lebih kurang 40 soklan jerk dlm masa 20 minit.. hari2 buat.. semalam last h/w yg dia buat dia dapat siapkan 60 soklan dlm masa 7 minit.

Masa memula nak enroll najihah saya diberi taklimat ttg apa itu kumon, konsep & objektif kumon ni.. so kumon ni bukan lah training center yak u ols.. tapi saya suka konsep kumon ni yg menitik beratkan stamina minda & fokus. Latih tubi yg diberi hari2 sebenarnya melatih minda & menguatkan stamina minda.. kebanyakan anak2 yg masuk kumon takkan mudah mengalah biler diberi sebarang soklan ujian.. dia akan cuba buat sampai betul2 tak tahu..dan dia akan jadiks lebih fokus.. Mmg latih tubi tu matematik tapi disiplin kumon ni lama2 akan mempengaruhi pembentukan peribadi anak2.. so la ni tiap2 malam hubby akan spend masa lebih kurang setengah jam jerk dengan najihah.. selalunya 10 minit tu dia akan buat kumon, selebihnya buat homework kejer sekolah lah..

kelas kumon selama sejam jerk.. setiap malam isnin & khamis.. so kalau saya tak sempat sampai sebekum kul 8 malam, ayah mentua saya akan hantar najihah.. kami akan pi amik dia lepas tu. Takat ni dia nampak happy & bersemangat.. saya plan bulan depan nak hantar haris sebab saya perasan haris ni kurang fokus.

Danisha

Danisha dah pandai lukis org hak hak.. tapi gaya dia la.. sebelum ni dia kalau lukis main bulat2 & conteng2 jerk.. la ni pada usia 2 tahun & 8 bulan dia dah boleh lukis muka org hak hak.. tergezut kami tgk sebab tak der org ajar tetiba dia lukis & tunjuk kat kami.. "mama.. ni shisha lukis mama".. pas tu sikit2 nyanyi apa2 yg terlintas kat fikiran dia.. kejap2 lagu pis pis tu, pas tu lagu stacey pakai buang.. pas tu lagu2 budak2 dlm cd yusuf islam i look i see tu..

mewarna pun dah pandai.. tak der celoreng2 dah.. dah pandai color cantik2.. ni hasil kreatif danisha hahaha.. cute kan?yg kat mengerbangkan luar tu adalah rambut tau u ols ekeke

2 comments:

isya said...

comel danisha lukis!
teringat gaya iffah guna hp, mesti qaireen pun mcm tu gak! cute!

PerantauSepi1306 said...

:D lama tak merayap kat sini.. anyway, take care ed, smoga hilang sakit gigi tu nanti...

Google