I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, January 13, 2010

Doc sudah selamatkan gigi ku ini..yeay..

saya baru balik dr dental kat jelutong... doc kata saya ada dua pilihan samada cabut terus atau buat root canal treatment. Tapi dia kata kalau nak cabut may be susah sikit.. err cam ngeri jer saya dengar.. so saya cakap tak per lah doc selamatkan lah dulu gigi saya neh ahaks..

so tadi doc matikan nerve dia dulu.. pas tu letak tampalan sementara..dia kata kalau tak der apa2 problem cam sakit lagi ker lepas bersalin datang balik continue buat treatment... saya tanya doc.. ok ker masa2 peknen ni buat treatment gigi? Doc cakap kalau kandungan masa tu 1-3 bulan mmg tak leh cabut.. kalau dah mid pregnancy kalau tak der masalah cam darah tinggi, morning sickness etc boleh jerk..

tadi rupa2nya lubang ada dua kat gigi geraham belakang sekali ngan gigi kat sebelah dia.. dua2 kena buat root canal treatment sebab dua2 dah kena nerve dia.. so tadi utk rawatan yg pertama kena rm250 utk 2 btg gigi.. saya tgk harga sebatang gigi utk rawatan ni sebenarnya rm450. Apa2lah janji gigi ku masih diselamatkan lagiks.. huhu..

Suka aa doc pompuan tu tadi... tak sakit pun dia buat... even masa cucuk ubat kebas pun tak terasa.. sebab dia sapu krim apa ntah dulu... pas tu lepas buat treatment dia lukis gambo dua2 gigi saya.. cerita apa yg jadik.. ada berapa nerve kat situ & apa yg dia buat.. mmg puas hati.. kalau u ols nak try pegi la kat 1st Dental kat Jeutong. :-)

ok lah daa.. saya nak pi solat lepas ni nak pi jemput najihah kat sekolah dia..tata titi tutu..

nota kaki:
Tadi Hubby call.. setelah bertungkus dievaluate..buat presentation etc selama 3 hari akhirnya laling ai berjaya.. yeay...
Tahniah awak!! Hubby kini dah certified.. certified as apa? Certidied in performance mgment apa kobondo ntah.. ahaks..Nanti saya tanya dia dengan lebih lanjut saya pun tak paham jugak kejer2 HR bhg performance appraisal etc..neh..

Lepas neh mana tau naik pangkat jadiks director cececece..

No comments:

Google